  • Data: 2007-09-21 07:01:00
    Temat: Re: odpłatność za przedszkole -> szara strefa??
    Od: Kam <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Wrz, 07:26, "mz" <l...@w...pl> wrote:
    > Wszelkie rozliczenia w przedszkolu powinny być jasne dla rodzica. Rada
    > Rodziców powinna zatwierdzać wydatki przedszkola (ale sprytna dyrekcja
    > przedszkola potrafi czasem tak to wszystko ładnie przedstawić ze jest ok)
    > Id do dyrekcji i poproś o przedstawienie rozliczenia za ubiegły rok szkolny
    > na co szły pieniądze skoro zajęć nie było.

    Rozliczenie pieniędzy na Radę rodziców istnieje i p. dyrektor
    zapraszała do wglądu w nie. jednak zajęcia dodatkowe nie są
    organizowane przez Rade Rodziców !! Są gdzieś obok.
    Poza tym Rada Rodziców w naszym przedszkolu tylko przyklaskuje pani
    dyrektor. Wybrana została kilka lat temu przez panią dyrektor, z tzw
    łapanki, bo nikt inny nie chciał. I w sumie wszyscy byli szczęśliwi,
    zakładali uczciowość jaśnie nam panujących, także zajęcia z zeszłego
    roku były pierwszym zgrzytem, któy otworzył nam oczy że coś nie gra.
    Jak narazie nikt nie chce podskoczyć dyrektorce, bo to się może np.
    dziecko nie dostać do przedszkola w przyszłym roku... Zresztą ja też
    zadałem najpierw pytanie na grupie, żeby w razie czego wiedzieć co,
    gdzie, kiedy i jak.
    Zastanawiałem sie jak się ma przedszkole do ustawy oświatowej -
    szczególnie obligatoryjności Rad Rodziców wybieranej w tajnych
    wyborach ??

    > A tak swoją drogą nie rozmawiasz z dzieckiem ?
    > W lutym zajęć nie było (powiedzmy rytminiki) a ty płaciłeś do maja ? Moje
    > dziecko odrazu mi mówi ze czegoś tam nie było.

    Może to brzmi dziwnie, ale przez prawie pół roku odbywało sie to na
    zasadzie "dzisiaj nie było zajęc ale pan przyjdzie i odrobi". A potem
    były inne zajęcia itd itp i wylatywało z głowy. Sposób był na tyle
    genialny, że z całego przedszkola o sprawie zorientowali się tylko
    jedni rodzice !! i przestali płacic za zajęcia w styczniu.
    A poza tym pozazdrościc dziecka - stawiam, że dziewczynka :)) Ja mam
    chłopaków i w najlepszym wypadku na pytanie dowiaduję sie że "było
    dobrze". Także jak czegoś nie wyciągnę, to się nie dowiem

    Pozdrowienia
    Kamil