  • Data: 2005-11-18 09:07:24
    Temat: Re: odn. spadków...
    Od: Herbi <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17 lis o godzinie 21:06, na pl.soc.prawo, Anja napisał(a):

    > Niedawno zmarła moja mama, ..... tata ma na siebie 3 mieszkania....

    czy te mieszkania zostały zakupione w trakcie trwania małżeństwa Twojej
    matki z żyjącym ojcem? Jeżeli odpowiedz brzmi tak - to jest ich wspólny
    dorobek - nie ma znaczenia że jako właściciel mieszkań jest wpisany tylko
    ojciec.
    Sugeruje otwarcie postepowania spadkowego - wtedy przy założeniu że to
    wspólny dorobek rodziców jedno mieszkanie wydębicie z bratem na bank.
    Dlaczego jedno? ponieważ w masę spadkową wejdzie tylko 1,5 mieszkania, ale
    z tego tez dziedziczy ojciec - więc skoro jest was troje - to na jednego
    przypada po 0,5 mieszkania. To tak 'obrazowo' tlyko

    Ale sugerowałbym tez wizytę w kancelarii - ponieważ może się okazać że
    ojciec nie będzie dziedziczył w części po matce - ja miałem taki przypadek
    że macocha (współwłaścicelka samochodu) która miała już 'połowę' auta nie
    dziedziczyła po mężu (moim ojcu) tylko ja z braćmi dostaliśmy po 1/3 z
    przysługującej połowy auta - druga połowa została nadal macochy ;)

    --
    Herbi
    18-11-2005 10:07:17