  • Data: 2009-07-10 00:12:46
    Temat: Re: odmowa badania/leczenia ze wzgledu na przekonania
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek_P pisze:
    > Dowolnej, ktora uznaje zygote lub embrion za czlowieka
    > w sensie prawnym.

    Prawnym?
    Mówiłem o dziedzinie WIEDZY zwanej biologią.

    W sensie prawnym to wiesz. Są kraje gdzie krytyk komunizmu nie jest
    człowiekiem, jeszcze nie tak dawno - raptem 20 lat temu - człowiekiem
    nie był "kolorowy" w RPA, a jeszcze wcześniej Żyd/Słowianin itd.

> [...]
    > PROCESEM. A konkretny egzemplarz czlowieka lub jaja lub plemnika
    > jest chwilowym nosnikiem tego zycia. Ty usilujesz rozciagnac
    > ochrone prawna (co jest pojeciem czysto umownym) na dowolny
    > etap rozwoju osobniczego. I teraz albo bedziesz konsekwentny
    > i ustanowisz ochrone prawna jaj i plemnikow, albo jestes
    > niekonsekwentny i glosisz wylacznie poglad idelogiczny
    > ustanawiajacy ochrone prawna wybranych etapow rozwojowych.
    >
    > Uwazaj: jezeli bedziesz KONSEKWENTNY to masz zaglade.
    > Te wszystkie splukane jaja, te zdechle plemniki, te niezagniezdzone

    Wybacz, ale wierutne głupoty gadasz z tymi plemnikami i jajami.
    Nie stanowią one żadnego etapu rozwoju żadnego osobnika.
    W momencie zapłodnienia, czyli połączenia się komórki jajowej i plemnika
    dochodzi do rozpadu obu tych komórek. Dopiero po pewnym czasie powstaje
    zygota, która jest początkiem życia nowego organizmu.

    Nie ma więc żadnego ani moralnego, ani etycznego ani światopoglądowego,
    religijnego czy prawnego powodu dla zajmowania się plemnikami czy
    jajeczkami.

    pozdrawiam
    Arek

    --