eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodbiór przesyłki kurierskiej - reklamacjaRe: odbiór przesyłki kurierskiej - reklamacja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!newsfeed.silweb.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "Jgor" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odbiór przesyłki kurierskiej - reklamacja
    Date: 20 Oct 2005 16:26:25 +0200
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 56
    Message-ID: <5...@n...onet.pl>
    References: <dj85ig$4ok$1@opal.futuro.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1129818385 9223 213.180.130.18 (20 Oct 2005 14:26:25
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 20 Oct 2005 14:26:25 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 83.16.241.214, 192.168.243.36
    X-User-Agent: Opera/8.50 (Windows NT 5.1; U; pl)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:336390
    [ ukryj nagłówki ]


    >
    > > Zamawiam nowy towar. Płacę sprzedawcy za całość (towar i za
    > > przesyłkę). Sprzedawca towar wysyła wybraną przez siebie firmą
    > > kurierską, czyli on z nią zawiera umowę transportu na miejsce
    > > przeznaczenia. Ja jestem z drugiej strony (w właściwie jestem tu
    > > "trzecią stroną";-)). Po podpisaniu odbioru (wg kuriera nie miałem
    > > innego wyboru) i otwarciu okazało się że towar został ewidentnie
    > > zniszczony przez firmę kurierską w trakcie transportu w sposób
    > > dyskwalifikujący towar do użytku (wyłamanie pokrywy bagażnika). Przez
    > > to, że nie mogłem sprawdzić tego przed podpisaniem odbioru stałem się
    > > niejako stroną dla firmy kurierskiej w jej rozpatrywaniu reklamacji
    > > :-( Ja teraz nie mam ani kasy, ani towaru i do tego nie wiem jak długo
    > > będę czekał na łaskawe rozpatrzenie reklamacji (!). Oczywiście można
    > > tu mieć wątpliwości, czy aby firma kurierska nie otrzymała takiej
    > > przesyłki od nadawcy (ja to raczej wykluczam), tylko dlaczego i tak ja
    > > mam być w to zamieszany? Naprawdę tak stanowi prawo? Może ktoś
    > > przytoczy konkretne akty prawne?
    >
    > Kodeks cywilny art 544-545
    >


    ... tu jest tak:
    Art. 544.
    § 2. Jednakże kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po nadejściu rzeczy
    na miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania rzeczy.

    Czyli płacę i chyba podpisuję odbiór "...po umożliwieniu mu zbadania rzeczy".
    Wprawdzie zapłaciłem wcześniej, ale czy nie należy rozumieć, że powinienem
    jednak mieć możliwości zbadania rzeczy przed podpisaniem odbioru?
    Po odbiorze to rzeczywiście mogę sobie badać....;-)



    Art. 545.
    § 2. W razie przesłania rzeczy sprzedanej na miejsce przeznaczenia za
    pośrednictwem przewoźnika, kupujący obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i
    w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju; jeżeli stwierdził, że w czasie
    przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, obowiązany jest dokonać
    wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.


    ... hm, można się zastanawiać co to znaczy "...zbadać przesyłkę w czasie i w
    sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju...". Drugie zdanie rzeczywiście
    mówi o czynnościach kupującego, ale tu też nie jestem pewnien, czy nie odnosi
    się raczej do przypadku, gdy kupujący odbierze rzecz, a potem stwierdzi to
    uszkodzenie. Wcale to nie musi być rownoznacze, że nie wolno mu zbadać rzeczy
    przed podpisaniem odbioru i po stwierdzeniu, że jest uszkodzona po prostu jej
    nie odbierać.

    Pozdrawiam
    Jgor

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1