eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodbiór przesyłki kurierskiej - reklamacja › Re: odbiór przesyłki kurierskiej - reklamacja
  • Data: 2005-10-21 07:21:30
    Temat: Re: odbiór przesyłki kurierskiej - reklamacja
    Od: "Lola" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    > Przecież kurier wie co jest w paczce, ma przecież w ręku dokumenty!

    Nie wie i nie ma prawa wiedzieć. Jeśli do paczki są dołączone dokumenty (na
    zewnątrz paczki) to tylko i wyłącznie aby klient podpisał np. kopię faktury
    lub wz jeśli nadawca tego zażadał. Firma kurierska standardowo odpowiada
    tylko i wyłącznie za dostarczenie przesyłki od nadawcy do odbiorcy w stanie
    zewnętrznym nienaruszonym. Za bezpieczne zapakowanie i ew. oznaczenia
    zewnętrzne typu "szkło" lub "ostrożnie delikatna przesyłka" odpowiada
    nadawca. Jeśli spodziewamy się przesyłki z zawartością która wymaga
    specjanego traktowania musimy skontaktować się z nadawcą aby dołożył
    wszelkich starań żeby opakowanie było bezpieczne i właściwie oznaczone.
    Kurier może rozpakować paczkę przed podpisaniem tylko na podstawie
    specjanej uwagi w liście przewozowym na życzenie nadawcy. W innym przypadku
    nie ma szans chyba że kurier jest głupi i lubi dokładać z własnej kasy.
    Jedyne czego można żądać to asystowania przy otwarciu przesyłki i spisaniu
    protokołu uszkodzenia/zawartości przesyłki - każdy kurier posiada taki
    formularz (MUSI POSIADAĆ). Wszystkie firmy kurierskie mają podobny regulamin
    dostarczania przesyłek, nadawca wysyłając taką przesyłkę robi to przecież
    wyłącznie po akceptacji tego regulaminu. Ludzie niedługo będą wymagać żeby
    kurier wyjaśnił im jak działa ten odkurzacz w paczce :/

    Raf
    co pracował jako kurier


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1