    From: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ochrona danych a serwis komputerowy
    Date: Wed, 29 Dec 2004 21:09:21 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@alh94.internetdsl.tpnet.pl

    > Jeśli posiadasz dostęp do danych tajnych/poufnych/zastrzeżonych w
    > rozumieniu ustawy o informacjach niejawnych to owszem, powinieneś.
    Mam dostęp do danych przetwarzanych komputerowo (księgowości, windykacja,
    dane osobowe).
    > Konkretnie to "poświadczenie bezpieczeństwa" a nie certyfikat
    > wiarygodności. Ale nie sądzę żeby twoja firma, jako serwis pod to
    > podpadała. Przede wszystkim komputery z takimi danymi raczej nie mają
    > prawa znaleźć się w twoim serwisie. A gdyby musiały, to nie sądzę żeby
    > ktoś był tak niekompetentny, żeby nie zadbać o "formalności".
    Określę to w ten sposób: Ja jestem informatykiem i na przepisach się nie
    znam. Moi klienci też niekoniecznie sobie zdają sprawę czy jakieś przepisy
    to regulują. Bo gdyby się znali to nie było by to pytanie od jednego klienta
    a wymóg od wszystkich. Ale nie chcę pewnego dnia usłyszeć od klienta, że nie
    mogę pracować u niego bo nie jestem wirygodny.

    > Widziałeś kiedyś u klienta dokument z napisem w rodzaju "POUFNE Egz. nr
    > xx" w nagłówku ? Jak widziałeś to powinieneś mieć poświadczenie
    > bezpieczeństwa :)

    A sam nie wiem czy widziałem :). Poza tym ja w papiery nie patrzę z reguły,
    chyba że jest taka potrzeba a czasem jest. Natomiast serwisowanie komputera
    a bardziej programu (bazy) wymaga ode mnie znajomości samego programu, bazy
    no a to wymaga częstego przeglądania danych pod różnymi kątami. Więc w
    programie przede mną nikt nic nie ma jak utajnić.

    Dzięki za pomoc. Teraz przynajmniej wiem co szukać.
    pozdrawiam
    PawełJ