  • Data: 2007-06-26 22:13:01
    Temat: Re: oceny i obecności w szkole
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote in message
    news:f5s27i$5qf$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:f5s1bl$oob$1@inews.gazeta.pl witek

    > Zastanawiam się jaki przepis prawa można by zastosować jako podstawę
    > takiego twierdzenia. Wiem, że w razie ujawnienia ocen, szczególnie
    > negatywnych (że o omawianiu nie wspomnę) można obwinić nauczyciela o
    > naruszanie dóbr ucznia, działanie niepedagogiczne itp. i "narobić mu koło
    > pióra". Ale jak umocowałbyś to prawnie?

    > I tu to samo - jaka podstawa prawna?

    18-letni uczeń jest dorosłą osobą i nie podlega władzy rodzicielskiej a
    rodzice przestają być jego opiekunami prawnymi.
    Ujawnienie ocen rodzicom to ujawnienie ocen osobie trzeciej.
    Jak wrócę do domu to ci poszukam paragrafów.

    Inne przypadki z tej samej działki.
    1. Babcia na wywiadówce (o ile nie jest formalnie opiekunem dziecka) bez
    upoważnienia rodziców nic na temat dziecka nie ma prawa się dowiedzieć nic.
    Na wywiadówce może być i posłuchać spraw ogólnych. O dziecku nie ma prawa
    dowiedzieć się nic.
    JEst osobą trzecią/
    2. 18-letni uczeń usprawiedliwia sobie nieobecności sam. Co więcej.
    usprwiedliwienie od rodziców ma taką samą wartość jak usprawiedliwienie
    napisane przez sąsiada. Niczego nie usprawiedliwia bo są podpisane przez
    osoby nie mające prawa do usprawiedliwienia nieobecności tej osoby.