    From: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: obowiazek posiadania konta w konkretny mbanku
    Date: Tue, 22 Apr 2008 13:58:17 +0200

    Uzytkownik "kondi" <k...@g...pl> napisal w wiadomosci
    news:fukeg4$5l0$1@inews.gazeta.pl...
    > witam,
    >
    > pisze w imieniu kolegi, studenta prywatnej szkoly wyzszej. chlopakowi
    > przyznano stypendium, jednoczesnie na uczelni wydano nakaz posiadania
    > konta
    > bankowego w konkretnym banku, poniewaz w innym razie pieniadze nie zostana
    > przeslane. poniewaz nie do konca wydaje mi sie to legalne poprosilem
    > kolege
    > o napisanie maila do szkoly i odpisali mu, ze jest tak:
    >
    > przelewami zajmuje sie bank, dziekanat wysyla jedynie numery kont, nie ma
> [...]

    Jesli konto jest prowadzone bezplatnie to co ma byc nielegalnego ?

    Bank po prostu robi taki "autsorsing" uslugi typu "okienko kasowe", a dla
    ciebie co to za róznica czy idziesz do okienka kasowego na uczelni czy w
    banku. Mozesz isc, wyplacic po przelaniu stypendium cala kwote (ew wyjac z
    bankomatu) i zjawic sie za miesiac a w miedzyczasie nie uzywac tego konta.
    Co innego gdy za prowadzenie konta jest oplata. Wtedy uczelnia (chyba)
    powinna ci wskazac inna mozliliwosc bezplatnego podjecia pieniedzy.

    A.