  • Data: 2024-07-08 05:49:30
    Temat: Re: obostrzenia
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I to wyklucza możliwość, że są np. 2 sezony?

    Nie. Natomiast dalej grypa jest chorobą sezonową.

    land/#graph-cases-daily

    > Jest. Również. Pomijając w ogóle sens szukania prawidłowości posiadając
    > dane z lat 3 gdzie każdy rok był środowiskowo bardzo inny.

    Marcin - naprawdę - nie widzisz w tych wykresach wyraźnej zależności że
    sezon przypada w zimę? Zresztą jak w innych koronawirusach.

    > Mi się zgadza. Przy czym MZ potrzeba dobrych kilku dalszych lat żeby to
    > się w ogóle dało ocenić. Rozumiem też, że "lubi lato" jest pewną figurą
    > retoryczną, nie zaś kategorycznym stwierdzeniem opartym np. na
    > przekonaniu, że covid lubi przekwitające bzy.

    Jest figurą retoryczną wziętą z d4. Jeśli na podstawie danych jakie
    obcnie mamy nie da się ponoć określić że "wirus lubi zimę" to z penością
    już nie da się określić że lubi lato.

    Na tym polega że potem "szury miały rację". Masz wykresy gdzie szczyty
    przypadają w zimę (o kilka rzędów wielkości), masz doświadczenie że
    koronowirusy (przecież to nie jest pierwszy na świecie) są w Polsce
    chorobą sezonową i co - szur mówi - to jest choroba sezonowa a naczelny
    specjalista polski - "wirus lubi lato". A potem zdziwienie że szury
    miały rację a grześkowiak kolejny raz pierdolił trzy po trzy.

    > Postawiłeś tezę, gdzie twierdzisz, że covid to grypa

    Nie postawiłem takiej tezy. Po prostu wszystkie tego typy wirusy (grypy,
    koronawirust, rinowirusy mają wsólny punkt - powodują "przeziębienie" i
    mają wyraźny sezon. Naprawdę nie ma co wyważać otwartych drzwi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!