  • Data: 2008-01-06 16:17:40
    Temat: Re: nowy dowod a panstwo policyjne
    Od: kam <x#k...@w...pl#x> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Kubiak pisze:
    > Napisał: innej osoby (podmiotu). Przyznaję - można to interpretować
    > dwojako. Moim zdaniem nie chodzi tu o "właściciela lub inny niż
    > właściciel podmiot z tytułem prawnym", tylko o "właściciela lub inny niż
    > mieszkaniec podmiot z tytułem prawnym". Gdyby było po Twojemu, to można
    > by wyrzucić słowo "inny" i byłoby identycznie: "właściciela lub podmiot
    > dysponujący tytułem prawnym".

    pewnie by i można wyrzucić, ale zauważ, że właściciel to też podmiot
    dysponujący tytułem prawnym, stąd słowo 'inny'
    a poza tym - wedle Twojej interpretacji np. osoba, której przysługuje
    spółdzielcze (lokatorskie bądź własnościowe) prawo do lokalu musiałaby
    pojawić się w urzędzie z osobami wchodzącymi w skład organu spółdzielni,
    bo przecież tylko właściciel może potwierdzić

    > Właściciela ustawodawca wymienił explicite, jak uprawnionego do
    > wystawienia tego potwierdzenia.

    jak również podmiot inny niż właściciel, byle z tytułem prawnym,
    nie wiem na jakiej podstawie przyjmujesz, że w przypadku właściciela
    może sam potwierdzić, a "inny podmiot dysponujący tytułem prawnym" już nie
    właściciel i 'inny podmiot' wymienieniu są przecież alternatywnie

    KG