  • Data: 2005-07-27 16:40:13
    Temat: Re: nokia i 3 juz taka sama awaria
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > i moje pytanie, w jaki sposob zarządać nowego telefonu, bo ten ma jakąś
    > wadę - 3cia ta sama usterka, co mogę zrobić i jak (na jakiej podstawie)
    > zarządać wymiany telefonu. Bo obawiam się, że tak będzie ciagle a
    > gwarancja za kilka miesięcy kończy się :(

    Oprócz gwarancji producenta jest możliwość dochodzenia praw od sklepu. Jeśli
    wada wystąpi w ciągu 6 miesięcy od zakupu zakłada się, że występowała w
    chwili wydania towaru. Możesz żądać od sklepu naprawy, wymiany, a przy
    dużych niedogodnościach zwrotu pieniędzy. Przepis mówi, że po 6 miesiącach
    to klient musi udowodnić, że wada występowała w chwili wydania towaru. Moim
    zdaniem, jeśli tę wadę zgłosiłeś miesiąc po zakupie i nie została usunięta
    można próbować założyć, że występowała przy wydaniu towaru.
    To tyle teoria. W praktyce zrobiłem ten sam błąd. Zamiast od razu domagać
    się wymiany lub zwrotu pieniędzy za niesprawny komputer w Media Markt
    pozwoliłem na naprawy. Gdy już po 6 miesiącach zażądałem zwrotu pieniędzy,
    sklep twierdzi, że nie ma dowodów, że wada występowała w trakcie wydania
    towaru. Po poradzie Federacji Konsumentów jestem w trakcie pisania pozwu do
    Sąd Polubownego.