    From: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: no i POLICJA znow sie popisala!!
    Date: Sun, 5 Dec 2004 16:05:26 +0100

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości
    news:cov3r1$6mg$1@news.onet.pl...

    > Moze czas jechac do USA ?

    Do USA? Bez paszportu amerykańskiego, bez zielonej karty, teraz w moim wieku
    z kredytami i bez pieniędzy na wyjazd zaczynać wszystko od nowa kilka lat
    bez rodziny, zanim stanę na nogi? Pan sobie to wyobraża? Ja jakoś nie mogę.
    Może ma pan jakieś wizje? 10 lat temu, kiedy byłem świeżo po doktoracie to
    pewnie byłoby inaczej, było więcej zapału, energii.

    Dopiero 4 lata po doktoracie udało mi się dostać stypendium habilitacyjne od
    japońskiej organizacji rządowej wspierającej rozwój nauki i technologii. Od
    polskiego rządu ani z polskiej uczelni nie dostałem nawet na bilet
    tramwajowy do dworca kolejowego przed wyjazdem. Ani grosza stypendium na
    wyjazd ani do Japonii ani do Irlandii, żadnej pomocy finansowej ze strony
    uczelni, w której byłem zatrudniony.

    Muzulmanie, którzy byli tam na stypendiach oprócz pieniędzy od rządu Japonii
    dostawali jeszcze raz tyle od swojego rządu, firm, uczelni za to, że
    pojechali kształcić się za granicą i zdobywać doświadczenie. Ja na studia
    doktoranckie z wielkiej łaski dostałem jedynie urlop bezpłatny. Po powrocie
    z zachodnim doktoratem musiałem odejść z państwowej uczelni, ponieważ nie
    było dla mnie etatu dydaktycznego, a jedynie etat jaki miałem gdy byłem
    jeszcze studentem 5-tego roku - porządkowanie i konserwacja sprzętu,
    usuwanie usterek hardware'u....za marne grosze 185 zł, podczas gdy wtedy 180
    zł wynosił miesięczny czynsz za mieszkanie (płacono jeszcze wtedy w
    milionach złotych. Podaję wartości w przeliczeniu na nowe).

    Lepiej tu w Polsce zrobić takie USA, albo Europę Zachodnią. Trzeba to
    przyśpieszyć oczyszczając rząd z kombinatorów i ruskich szpiegów, którzy nas
    oszukują, rozkradają majątek narodowy i kombinują jak sprzedać Rosjanom
    polski przemysł, aby nas znów od nich uzależnić, a dodatkowo marnotrawią
    nasze pieniądze z podatków i wywożą gdzie się da, a najczęściej jak się
    słyszy w mediach - do Izraela. Jak najszybciej trzeba znieść zupełnie
    kontrole graniczne, wprowadzić w Polsce Euro i całkowice zjednoczyć się z
    Unią Europejską, skończyć z bandytyzmem i nadużywaniem władzy przez
    niektórych policjantów, korupcją, niesprawiedliwością i nadużywaniem władzy
    w sądach, a przynajmniej znacznie ograniczyć tego typu przypadki jak np. ten
    opisywany w tym wątku no i koniecznie zmodyfikować prawo, aby nie cytowano
    tutaj ustaw i przepisów okresu stalinowskiego, które podobno do dzisiaj
    obowiązują.

    Być może trzeba wzorem amerykańskim wprowadzić ławę przysięgłych w Polsce,
    aby pomóc sędziom w podejmowaniu sprawiedliwych decyzji? Oczywiście pod
    jednym warunkiem, że ławy przysięgłych nie mogłyby mieć w składzie więcej
    niż 40% zwolenników lub członków SLD, a najlepiej gdyby składały się z osób
    politycznie bezstronnych.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.