    Date: Wed, 19 Apr 2006 08:47:51 +0200
    From: rafalg <r...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieznajomosc polskiego a sluzba wojskowa

    > Nieznajomosc jezyka nie bedzie tu zadnym argumentem, predzej uderzaj w
    > jakies podwojne obywatelstwa i te sprawy. W koncu wojsko to jakies tam
    > tajemnice, a osoby z podwojnym obywatelstwem nie za bardzo sa do nich
    > dopuszczane.

    bad news: chocby mial obywatelstwo "wrogiego" kraju to i tak jest
    oficjalnie Polakiem, bo posluguje sie polskimi dokumentami.

    > Pozatym jesli w polsce nie ma nic, nie jest nawet zameldowany to niech
    > odfajkuje to wojo, bedzie mial spokoj do konca zycia i w papierach bedzie
    > lepiej, a nie jakies kombinacje.

    Problem w tym, ze o ile wojsko w ogole nalezy do srednich przyjemnosci,
    to dla mojego kolegi moze byc prawdziwym koszmarem, bo nie dosc, ze
    slabo mowi po polsku,
    to kolor skory i kraj pochodzenia narazalyby go na szykany. Nie wiem czy
    znalazlby sie ktos chcialby sluzyc jako jedyny bialy
    w wojsku afrykanskim (z calym szacunkiem dla Afrykanow)
    R.