    From: pepseeb<p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niezgodnosc z umowa - przekroczenie terminu
    Date: Wed, 13 Jul 2005 09:54:59 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Moim zdaniem to sprzedawca powinien wykazać, czy ustosunkował się do
    zgłoszonych żadań w terminie 14 dni. Jeżeli rzeczywiście takie ustosunkowanie się
    telefoniczne miało miejsce to nie będziesz mógł skorzystać z art. 8 ust. 3 wiadomej
    ustawy (nie chcę wnikać w jaki sposób sprzedawca wykaże czy się ustosunkował -
    to jego probem). Może ja jestem idealistą, ale jeżeli w istocie sprzedawca
    zadzwonił i ustosunkował się do Twojego żądania - to nieetyczne jest podnoszenie
    argumentu przekroczenia 14 - dniowego terminu, licząc na to, że sprzedawca nie
    będzie potrafił wykazać, że takowe ustosunkowanie się miało miejsce...
    Natomiast jeżeli sprzedawca nie ustosunkował się do Twoich żądań we
    wspomnianym terminie to wezwij go pisemnie do realizacji Twojego żądania
    zgłoszonego podczas składania reklamacji, a jeżeli to okaże się bezskuteczne - idź
    do sądu. Najpiew spróbuj oddać spór pod rozstrzygnięcie sądu polubownego przy
    PIH, a jak się nie uda to dopiero wnieś pozew do sądu powszechnego. Wreszcie
    możesz skorzystać z pomocy np. PIH, Stowarzyszenia Konsumentów Polskich,
    Federacji Konsumentów, rzecznika konsumentów (pracującego w Urzędzie Miasta
    lub Starostwie) - namiary na te instytucje bez najmniejszego problemu znajdziesz
    w necie. Powodzenia.

    -> http://usenet.pomocprawna.info