-
1. Data: 2003-08-26 00:33:21
Temat: Re: niezgodnosc z umowa czy rękojmia
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <s...@a...pse.dyster>, Andrzej Bursztynski wrote:
>> Czy mogę rządać wymiany na nowe żelazko,ewentualnie zwrotu gotówki powołując
>> się na rękojmie, czy musze się zgodzić na kolejną naprawę ,gdyz sklep
>> własnie taką formę załatwienia sprawy zaproponował w związku z moją
>> reklamacją.
>
> Niestety nie można "przejść" na rękojmię. Co jest napisane w umowie
> gwarancyjnej? Czy jest i po ilu naprawach obowiązek wymiany na nowy towar?
Dlaczego nie można przejść na rękojmię? Nie można traktować rękojmi jako
kontynuacji gwarancji w sensie, że liczyć się będą dotychczasowe
reklamacje, ale gwarancję z rękojmią można przeplatać dowolnie podług
własnego widzimisie.
KC. Art. 579. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za
wady fizyczne rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
MZ oddaj tym razem z tytułu rękojmi i zaznacz, że żadasz wymiany.
Sprzedawca ma prawo się nie zgodzić i może po raz kolejny naprawić to
żelazko. Jeśli teraz popsuje się znowu to już wymienić musi.
Pamiętaj, wszystko pisemnie i za potwierdzeniem. Dodatkowo jeśli
sprzedawca nie odpowie tu w ciągu 14 dni to uznał reklamację i wymienić
musi. Poguglaj po archiwum grup pl.misc.konsumenci i pl.soc.prawo
(groups.google.com) a dowiesz się więcej.
--
Marcin