eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: niezgodnosc z umowa czy rękojmia
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2003-08-26 00:33:21
    Temat: Re: niezgodnosc z umowa czy rękojmia
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <s...@a...pse.dyster>, Andrzej Bursztynski wrote:
    >> Czy mogę rządać wymiany na nowe żelazko,ewentualnie zwrotu gotówki powołując
    >> się na rękojmie, czy musze się zgodzić na kolejną naprawę ,gdyz sklep
    >> własnie taką formę załatwienia sprawy zaproponował w związku z moją
    >> reklamacją.
    >
    > Niestety nie można "przejść" na rękojmię. Co jest napisane w umowie
    > gwarancyjnej? Czy jest i po ilu naprawach obowiązek wymiany na nowy towar?

    Dlaczego nie można przejść na rękojmię? Nie można traktować rękojmi jako
    kontynuacji gwarancji w sensie, że liczyć się będą dotychczasowe
    reklamacje, ale gwarancję z rękojmią można przeplatać dowolnie podług
    własnego widzimisie.
    KC. Art. 579. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za
    wady fizyczne rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.

    MZ oddaj tym razem z tytułu rękojmi i zaznacz, że żadasz wymiany.
    Sprzedawca ma prawo się nie zgodzić i może po raz kolejny naprawić to
    żelazko. Jeśli teraz popsuje się znowu to już wymienić musi.
    Pamiętaj, wszystko pisemnie i za potwierdzeniem. Dodatkowo jeśli
    sprzedawca nie odpowie tu w ciągu 14 dni to uznał reklamację i wymienić
    musi. Poguglaj po archiwum grup pl.misc.konsumenci i pl.soc.prawo
    (groups.google.com) a dowiesz się więcej.

    --
    Marcin

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1