eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniezgodność z umową, co dalej po pierwszj części żądań kupującego? › Re: niezgodność z umową, co dalej po pierwszj części żądań kupującego?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.silweb.
    pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niezgodność z umową, co dalej po pierwszj części żądań
    kupującego?
    Date: Mon, 27 Aug 2007 10:03:42 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 33
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <u...@z...router>
    References: <fapnbv$s74$1@news.onet.pl> <0...@z...router>
    <farj2g$2gb$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm152.omega227.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1188180607 26607 218.186.227.152 (27 Aug 2007 02:10:07 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Aug 2007 02:10:07 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:482773
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 26.08.2007 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:
    > Marcin Debowski pisze:
    >
    >> MZ powyższe. Przytoczę dla jasności:
    >> 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    >> naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
    >> takiemu żądaniu w odpowiednim czasie *lub gdy naprawa albo wymiana
    >> narażałaby kupującego na znaczne niedogodności*
    >> Dwa pierwsze warunki, które Cię interesują, zaczerpnięte z ustępu 1 są
    >> użyte ze spójnikiem "ani".
    > ale mamy lub narażają kupującego na znaczne niedogodności. Czyli możemy
    > się nie zgodzić z stwierdzeniem sprzedawcy, że nie wymieni a tylko
    > naprawi bo wiąże się to z znacznymi kosztami dla niego, bo naraża nas to
    > na niedogodności?

    Możemy, ale zdecydowanie nie przy pierwszej próbie naprawy. Jeśli coś się
    będzie notorycznie psuło, to konieczność ciągłego łażenia i
    reklamowania jest niewątpliwie sporą niedogodnością. Problem jak zwykle w
    przypadku tak rozmytych pojęć z okresleniem kiedy to jest już ta znaczna
    niedogodność. Pewnie przy mniejszej liczbie naprawa niż te 4-5 do sądu bym
    się nie pchał :)

    > Mnie kiedyś pewien sprzedawca jasno to opisał... Naprawa sprzętu dla
    > mnie to wysłanie do producenta by naprawił, wymiana to koszt nowego
    > urządzenia, dlatego wymiana to ZAWSZE nadmierne koszta. I weź z tym walcz :)

    To chyba nie do końca czy nie zawsze jest prawdą bo z mocy tej samej
    ustawy (art. 12) sprzedawca, który zaspokoi roszczenie konsumenta może
    dochodzić odszkodowania od któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, a
    skoro od któregokolwiek to i od producenta.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1