eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniezgodność z umową, co dalej po pierwszj części żądań kupującego? › Re: niezgodność z umową, co dalej po pierwszj części żądań kupującego?
    From: PlaMa <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niezgodność z umową, co dalej po pierwszj części żądań
    kupującego?
    Date: Sun, 26 Aug 2007 12:02:02 +0200

    Marcin Debowski pisze:

    > MZ powyższe. Przytoczę dla jasności:
    > 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać
    > naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
    > takiemu żądaniu w odpowiednim czasie *lub gdy naprawa albo wymiana
    > narażałaby kupującego na znaczne niedogodności*
    > Dwa pierwsze warunki, które Cię interesują, zaczerpnięte z ustępu 1 są
    > użyte ze spójnikiem "ani".

    ale mamy lub narażają kupującego na znaczne niedogodności. Czyli możemy
    się nie zgodzić z stwierdzeniem sprzedawcy, że nie wymieni a tylko
    naprawi bo wiąże się to z znacznymi kosztami dla niego, bo naraża nas to
    na niedogodności?

    > ..lub zażądać pisemnego uzasadnienia istnienia tych domniemanych wysokich
    > kosztów, lub dochodzić swoich praw na drodze sądowej.

    Mnie kiedyś pewien sprzedawca jasno to opisał... Naprawa sprzętu dla
    mnie to wysłanie do producenta by naprawił, wymiana to koszt nowego
    urządzenia, dlatego wymiana to ZAWSZE nadmierne koszta. I weź z tym walcz :)

    pozdrawiam.
    PlaMa