eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniezgodność towaru z umową po wygaśnięciu gwarancji › Re: niezgodność towaru z umową po wygaśnięciu gwarancji
  • Data: 2005-10-05 10:25:38
    Temat: Re: niezgodność towaru z umową po wygaśnięciu gwarancji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    In article <di08vq$qce$1@inews.gazeta.pl>, plusz wrote:
    > sklep w lipcu 2004 sprzedał mi piekarnik - gwarancja 12 miesięcy
    > ja jestem konsumentem, sklep przedsiębiorcą
    > piekarnik zepsuł się wczoraj
    > chcę skorzystać z ustawy... o niezgodności towaru z umową..., ale chcę, że
    > by to odbyło się w miarę sprawnie

    Zależy od sprzedawcy. Jak się uprze będzie bardzo niesprawnie. Na początek
    będziesz musiał udowodnić istnienie wady w momencie wydania towaru.

    > podpowiedzcie proszę co może zrobić sklep (mały sklepik), aby nie płacić z
    > własnej kieszeni za naprawę? czy może żądać zwrotu od producenta lub
    > dostawcy sprzętu? wiem że ustawa o niezgodności .. nie obowiązuje w
    > transakcjach pomiędzy przedsiębiorcami

    Akurat może i taką możliwość wskazuje właśnie rzeczona ustawa.
    Art. 12.
    1. W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikających z niezgodności towaru
    konsumpcyjnego z umową sprzedawca może dochodzić odszkodowania od
    któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, jeżeli wskutek jego działania
    lub zaniechania towar był niezgodny z umową sprzedaży konsumenckiej. Do
    odpowiedzialności odszkodowawczej stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o
    skutkach niewykonania zobowiązań.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1