    From: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieruchomosc/spadek
    Date: Fri, 21 Mar 2003 01:08:52 +0100

    "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl> wrote in message
    news:b5cqhr$k7v$1@news.onet.pl...

    > Patrz swoj wywod ponizej, to zobaczysz jak spojny jest Twoj tok
    > argumentacji.

    [snip]

    No jak? Wowód jest krótki : fakt nabycia nieruchomosci bez zachowania formy
    aktu notarialnego nie musi oznaczac zlej wiary po stronie posiadacza. Nie
    staje sie on wlascicielem, ale wladajac rzecza "jak wlasciciel' moze nabyc
    wlasnosc w drodze zasiedzenia po 20 latach. Gdzie tu jest niespójnosc?

    > Sobie mozesz watpic. Ale nie wprowadzaj swoimi watplowosciami ludzi w
    blad.

    W jaki blad?

    > No to jak chcesz tak na to patrzec, to przeczytaj swoj pierwszy wywod w
    tym
    > poscie.

    No i co?

    > A przede wszystkim - przeczytaj jeszcze raz cala dyskusje zwracajac
    > szczegolna uwage na swoje wlasne wypowiedzi. Jesli czegos nie wiesz na
    > pewno, to nie doradzaj ludziom, bo im tylko robisz krzywde. Zamiast
    > wytaczania takich przeteoretyzowanych wywodow powinienies przyznac sie do
    > bledu (wiem, ze jest ciezko...) i doczytac np. z komentarza do rzeczowego,
    > lub chociazby z dobrego podrecznika. Wtedy bedziesz mogl podwazac poglady
    > nawet samego sp. Ulpiana.

    No ale do którego bledu? Ze uwazam, ze nie powinno sie bezwzglednie
    wykluczac dobrej wiary u nieformalnego nabywcy nieruchomosci? To jest
    poglad - trudno mówic o bledzie chyba? Poza tym chyba mylisz mnie z innymi
    uczestnikami tego watku, bowiem nikomu jako zywo nic nie doradzalem -
    wszystkie moje wypowiedzi mialy charakter wylacznie teoretyczny. Jakbys
    uwazniej czytal posty, to pewnie zauwazylbys, ze wprost zaznaczam, ze te
    rozwazania nie maja praktycznego zanczenia, gdyz i tak w tym przypadku sa
    spelnione warunki zasiedzenia w zlej wierze ( oczywiscie czasowe -
    spelnienie innych zostalo chyba zalozone ). Jak w swietle tego nalezy
    potraktowac Twoja polajanke? Za zle zaadresowana?

    Wracajac do meritum - czy nabywca nieruchomosci , który zawarl umowe przed
    osoba jedynie podajaca sie za notariusza tez jest w zlej wierze?

    Depi.