  • Data: 2007-10-05 08:40:51
    Temat: Re: nierozliczone pity
    Od: "axell" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > z tego co mi osobiscie wiadomo, jesli przebywasz poza granicami kraju
    > wiecej niz polowe roku (jest w ustawie okreslone za ile dni rozumie
    > sie pol roku) to nie ma obowiazku skladania pit'a i rozliczenia. Jesli
    > bylbys w stanie udowodnic fakt o ktorym wspomnialem wyzej ....
    >
    > Na Twoim miejscu nie chowalbym glowy w piasek. Czas dziala w tym
    > przypadku przeciwko Tobie. US i tak upomni sie o swoje. Kara +
    > odsetki == dosc spora suma. Do sadu na pewno Cie nie podadza bo
    > przecientny skarbowiec i tak woli wymierzyc kare niz wytaczac proces.
> [...]

    Kara to rozumiem ale jakie odsedki, skoro pisze ze to US miałby mu zwrócic
    pieniadze. Od kar też odsetek nie ma, więc teoretycznie jak kara < niż zwrot
    niezapłaconego podatku to US nie powinien ścigać, ale z drugiej strony to %
    od wymierzonych kar wpływa na wysokość premi pracowników US więc mogą się
    kierować własnym interesem a nie kraju czy petenta ( 1/2 dnia w plecy w US +
    1/2 dnia szukania zaległych dokumentów i uzupełnianie starych PITów).
    Poza tym niezłożenie PIT chyba trudniejsze jest do wyłapania niż złożenie po
    czasie, a jakies terminy pewnie obowiązuja US i po 20 latach raczej nie bedą
    mogli sobie o tym przypomnieć.
    axell