  • Data: 2024-06-09 11:49:43
    Temat: Re: nieprawidłowe parkowanie nawet 3000zł ???
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.06.2024 o 09:01, Henryk Hajdan pisze:
    > Z profilu facebook SM w Warszawie (widać bez logowania):
    > https://scontent-waw2-2.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/4
    42418734_418162351000934_1121999044992601477_n.jpg?_
    nc_cat=100&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_aid=0&_nc_ohc=
    TDha4P0Qdr8Q7kNvgHfOWyQ&_nc_ht=scontent-waw2-2.xx&oh
    =00_AYC2SVffDOwH-joX7IhrUaBG7LATuibppACPx9o4kOdLvQ&o
    e=666B0910

    > Wiem, że powinienem zapytać pod tym postem, ale tutaj pytam fachowców.
    > Ktoś wskaże mi przepisy na podstawie których proponują mandat do 3000 zł
    > i 8pkt. za takie nieprawidłowe parkowanie?
    >
    > Mimo iż jestem dość zorientowany w tych przepisach, to takowego nie
    > dostrzegam.
    -
    Aktualny taryfikator jest dostępny tutaj:
    https://yanosik.pl/nowy-taryfikator . Każdy może rzucić okiem. 8 pkt.
    nożna dostać za:

    - Naruszenie zakazu korzystania z drogi przejazdu pojazdu
    uprzywilejowanego;
    - Jazda wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych;
    - Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu w strefie zamieszkania;
    - Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu podczas włączania się do ruchu
    - Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu przy przejeżdżaniu przez
    chodnik lub drogę dla pieszych i placu, na którym odbywa się
    ruch pieszych i pojazdów.

    Sądzę, że te 8 punktów pasuje do dwóch ostatnich. No i tu też kwota pasuje.

    Wydaje mi się, że uważają, że takie zaparkowanie pojazdu powoduje
    nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu. Dlaczego, to nie wiem. Samego
    parkowania w taki sposób nie ma w taryfikatorze punktów.

    --
    (~) Robert Tomasik