  • Data: 2010-12-16 12:47:33
    Temat: Re: nieodśnieżone miejsca parkingowe a opłaty
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > ale co ma piernik do wiatraka.

    No nie wiem - Ty się pytałeś, czy jest przepis nakładający obowiązek
    odśnieżania.

    > kolejny podatek po prostu.

    Zdania są jak zwykle podzielone:
    http://www.e-podatnik.pl/artykul/fiskus/6674/Oplaty_
    za_parkowanie.html
    Opłaty za parkowanie są daninami publicznymi, które wykazują cechy
    charakterystyczne dla podatków, i jednocześnie ze względu na fakt, że
    stanowią one wynagrodzenie za możliwość parkowania pojazdu w określonym
    miejscu, są zbliżone do opłat za wykonanie świadczenia cywilnoprawnego. Nie
    da się w sposób jednoznaczny określić, w jakim zakresie są one podatkami, a
    w jakim zakresie opłatami lokalnymi.

    K.