    From: "jan kowalski" <0...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niedozwolone klauzule w umowach i który sšd?
    Date: Tue, 16 Jun 2009 14:49:47 +0000 (UTC)

    Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał(a):

    > czyli innymi slowy skad mozna sie dowiedziec, ze dany zapis jest
    > niedozwolony na umowie? na sali sadowej, gdy sad wali kare?

    Po to jest prawo, żeby móc dowolnie doić obywateli.
    Pewnie nie masz firmy, ale kontrole wyglądają tak:
    1. Kontrola A mówi że coś źle księgujesz i zamiast robić A1 masz robić B1
    2. po kilku miesiącach przychodzi kontrola B i mówi że robisz źle, bo robisz
    B1 a powinieneś D3. Masz karę i nic nie szkodzi, ze poprzednia kontrola kazała
    ci robić A1
    ..
    X. przychodzi znowu kontrola A (te same osoby co były na pierwszej kontroli)
    i mówi, że robisz źle, bo powinieneś robić A1. Walą ci karę i życzę powodzenia
    w dyskutowaniu, że przecież na samym początku robiłeś A1.
    Oczywiście wszystko zgodnie z przepisami, a właściwie z interpretacjami
    urzędniczymi - w końcu po to skasowano wiążące interpretacje.
    Poczekałeś miesiąc na odpowiedź ale wiedziałeś czego masz się trzymać. Teraz
    nie ma wiążącej interpretacji więc każdy urzędnik robi jak chce i zawsze
    inaczej niż ty w tej chwili robisz.

    Wniosek: kontrola przychodzi nie kontrolować czy wszystko OK i cyz nie
    okradasz państwa, tylko zarobić dla państwa mniejszą lub większą kasę, czyli
    okraść ciebie.

    Teraz nie znajdę, ale czytałem jak do firmy przyszedł na kontrolę urzędnik A,
    dowalił karę i kazał cośtam robić inaczej. Po roku ten sam urzędnik przyszedł
    na kontrolę i dowalił karę za to, że się stosowali do jego wcześniejszej
    instrukcji - zdziwił się niezmiernie, gdy pokazali mu jego pismo sprzed roku.
    Ale kara podobno i tak była.