  • Data: 2010-07-19 03:00:10
    Temat: Re: nie zglaszac, zglaszac i komu...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ja bym sugerował pismo do nich informujące, że ujawniliście, że
    > zostaliście oszukani. Wzywacie do wyjaśnienia w termine załóżmy 30 dni,
    > a jak nie, to powiadomicie organa ścigania. I potem złozyć
    > zawiadomienie, a nie bawić sie w cywilne postępowanie.

    i tak i nie.

    Jesli w firmie ktos wysoko nakrecil to nikt nigdy nie dojedzie kto i
    kiedy wklepal cos do systemu. I postepowanie umrze smiercia naturalna z
    racji niewykrycia sprawcy.
    Ugranie potem kasy w cywilnym bedzie graniczylo z cudem, bo beda
    potpierac sie tym, ze bylo postepowanie karne i skonyczlo sie niczym.

    Oczywiscie moze byc tez tak, ze sie przestrasza i szybko odesla kase jak
    sie tylko dowiedza, ze ktos w tym bedzie weszyl. szczegolnie jak to bylo
    robione na poziomie kuriera.
    50% szans.

    Zrobienie sprawy cywilnej najpierw jest raczej z definicji wygrane, bo
    druga strona nie bedzie potrafila absolutnie wykazac, ze ktos cokolwiek
    zlecał. Oczywiscie tez zalezy to od IQ sedziego.

    W sadzie niewiadomo co lepsze. Jak bym zaczal od cywilnej. Mozna rzucac
    moneta