  • Data: 2006-01-02 09:58:01
    Temat: Re: nazwisko dziecka
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ed" <c...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:dpas2j$jg2$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > chodzilo mi o to, ze chyba ktos jest tu dyskryminowany, skoro jedni mają
    > prawo inni nie.

    W Polsce nie ma prawa precedensowego - to ze jedna decyzja zapadla na tak,
    nie znaczy, ze wszystkie nastepne automatycznie zapadną na tak - kazdy
    przypadek jest rozpatrywany osobno. Nie wiesz jak bylo motywowany wniosek
    tamtej rodziny, a sugerowanie, ze zostal rozpatrzony pozytywnie z powodow
    poza merytorycznych moze Ci napedzić klopotów.

    >widzialam niejednokrotnie jak dziecko przeżywa.

    Nie dało sie o tym pomyśleć 7 lat wczesniej?

    > dodam, ze mieszkamy w niewielkej miejscowości, gdzie nie ma anonimowości
    > wielkiej aglomeracji,

    No to tym bardziej Cię nie rozumiem. Zakladajac ze dziecko jest nieslubne to
    fakt, ze nosi nazwisko ojca jest dla niego chyba najbardziej konfortowy.
    Poza tym skoro to taka mała miejscowosc to zmiana taka nie będzie miala
    absolutnie zadnego wpływu na postrzeganie dziecka. Co najwyzej, nasili to
    plotkowanie na Wasz temat. Zamiast zawracac głowe urzędnikom iść z dzieckiem
    do psychologa i nauczyć go radzić sobie z faktem, ze nie zawsze wszyscy będa
    je akceptować. Takie życie, niestety.

    > lecz tu chyba trzeba pozbawić ojca praw rodzicielskich.

    Pozbawienie praw rodzicielskich po pierwsze nie takie proste, po drugie nie
    oznacza automatycznie, ze dziecko będzie nosiło nazwisko panieńskie matki.

    > nie chce mi się wierzyć.

    To decyzja administracyjna a nie wpisanie jednego slowa do aktu urodzenia.
    Wez poczytaj ustawę, zamiast pleść bzdury.

    HaNKA