  • Data: 2006-01-02 10:19:10
    Temat: Re: nazwisko dziecka
    Od: "iza" <i...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I tu tak mamy cyt."Dziecko nosi nazwisko ojca,lecz sam dodaje sobie
    > nazwisko matki i przedstawia sie dwoma". Dla mnie to kaprys 7latka, u
    > podstaw ktorego lezy to ze kolega tez tak ma cyt"Dodam, ze w okolicy
    > mieszkają dośc wysoko usytuowani ludzie, tworza pelną rodzinę i niedawno
    > dopisali swoim dzieciom drugie nazwisko". Jak dla mnie to za malo aby
    > wyrazić zgodę na taką zmianę. Stopien zmiany nazwiska nie ma znaczenia.
    > Wspomniana przeze mnie poslanka zmienila jedną literkę w nazwisku :)

    Może tak rzeczywiście być jak piszesz ale niekoniecznie. Są rózne typy ludzi
    (dziecko też człowiek ;) - może ten siedmiolatek jest po prostu o wiele
    bardziej związany emocjonalnie z matką i z tego względu bardzo chciałby
    nosić jej nazwisko, no a żeby nie urazić tatusia.... Gdybać sobie tak możemy
    w nieskończoność. Dla mnie jednak robienie trudności z dodania do nazwiska
    które się już nosi nazwiska matki to grube przegięcie. Przecież to mały
    będzie mieć problem ze zmieszczeniem podwójnego nazwiska na urzędowych
    formularzach a nie ten urzędniczyna prawda? ;)

    Iza