  • Data: 2007-11-23 16:58:06
    Temat: Re: nazwa domeny - prawo do własności
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "przempo" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:fi6n6r$ond$1@mx1.internetia.pl...
    > witam
    > gnębi mnie następujacy problem: jestem właścicielem domeny o nazwie
    > "costam.pl" zapłaciłem za te nazwe i za jej utrzymanie więc jak mniemam
    > stanowi ona moją własność - czy zamieszczenie linku(podanie nazwy domeny)
    > do mojej strony w innej witrynie www BEZ mojej zgody stanowi naruszenie
    > prawa w jakimkolwiek zakresie?
    >
    > byłbym wdzięczny za przybliżenie tematu
    >
    > pozdrawiam
    > Przemysław Czaja

    Absolutnie nie. Domena to miejsce w publicznej i ogólnie dostępnej sieci i
    skoro ja kupiłeś to zgodziłeś się ze jej istnienie jest publiczne i ogólnie
    dostępne. Oczywiście możesz się nie zgodzić aby jakis serwis podawał llink
    do Twojej domeny , ale myślę ze tylko w przypadku jeśli ten serwis narusza
    pewne normy czyli jest pornograficzny itp. byłoby to uzasadnione.
    Zawsze możesz mieć zawartość swojej strony na hasło.
    co do uregulowań prawnych- zwyczajowo z Polsce przyjeło się ze podawanie
    linków jest jak najbardziej dozwolone.(analogicznie jak wypisy i cytaty w
    pracach naukowych z podaniem źródła) Prawo w Polsce nie nadąża rozwojem
    internetu- Więc jedynie pozostaje droga sądowa.
    Może w USA są jakies uregulowania i casusy...