    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: naukowe podstawy rasizmu;)
    Date: Sat, 3 Dec 2022 12:31:39 +0100

    W dniu 01.12.2022 o 19:10, Shrek pisze:

    > Nie. Neguje, że jak się komuś źle kojarzy to jest to naukowa podstawa do
    > brania ich skojarzeń po uwagę i zmiany świata pod ich pojebane
    > skojarzenia.

    Walka z niewolnictwem polegała również głównie na tym, żeby zmienić
    sposób myślenia ludzi, że niewolnictwo jest czymś zwykłym-naturalnym.
    Chuj mnie obchodzi, że zwolennik niewolnictwa nie ma negatywnych
    skojarzeń z niewolnictwem, czy wręcz przeciwnie - że ma skojarzenia
    pozytywne i że dla niego to coś naturalnego.
    Tak samo jak chuj mnie obchodzi, że rasista nie ma negatywnych skojarzeń
    z rasistowskimi określeniami.
    Ofiara niewolnictwa, czy ofiara rasizmu, ma.

    > Prawakom się wszystko z pedałami i lewakami kojarzy ale nie
    > znaczy to że są ku temu naukowe podstawy.

    Od kiedy fakty są nienaukowe?

    > No potrafią - i co z tego?

    To z tego, że to jest obraźliwe.
    Obraźliwe celowo i z premedytacją.

    > Nazwę afryki też zmienisz, bo się naziołkom z
    > czarnymi małpami kojarzy?

    Nadal nie ogarniasz, że tu nie chodzi o to z czym się co naziolkom
    kojarzy, tylko z czym się to kojarzy ofiarom rasizmu.

    > Zastanawiałeś się kiedyś jak musi się czuć otyła osoba której całe życie
    > mówią że jest spasioną świnią?

    Po pierwsze, nie mówię do otyłych osób "ty spasiona świnio", tak jak nie
    mówię do osób o innym kolorze skóry "ty czarna małpo".
    Po drugie, o ile otyłość jest często winą osób otyłych, o tyle kolor
    skóry nigdy nie jest winą osób o innym kolorze skóry.

    I po trzecie, stawianie problemu rasizmu na równi z innymi problemami,
    czy porównywanie go z innymi problemami (gdzie to porównywanie ma na
    celu umniejszenie, czy wręcz ośmieszenie wagi problemu rasizmu), jest
    przejawem co najmniej kompletnej ignorancji.
    Jeśli ktoś, kto chodził do szkoły, potrafi czytać i pisać, zna historię
    i to robi, to albo jest idiotą, albo to robi celowo.
    Nie było w historii przypadków eksterminacji całych populacji z powodów
    otyłości.

    > Albo osoba głupia której mówią że jest
    > ptasim móżdzkiem? Powiedziałeś już o tym specom z WHO?

    Najpierw ty powiedz specom z WHO, że zajmują się wydumanym problemem
    rasizmu.

    > To nie jest nauka!

    > WHO się zajmuje teraz rasizmem?

    Bardzo bym się zdziwił, gdyby w swoich badaniach nie brali pod uwagę
    wpływu rasizmu np. na dostęp ludzi do leczenia, do szczepionek, czy
    profilaktyki w różnych państwach.
    Tak samo jak wpływu np. religii.

    > Szczerzę mówiąc to myślę że osób którym się wszytko kojarzy z dupą
    > (miałeś na myśli seks?)

    Nie wiem co mają na myśli ludzie, którym się wszystko z dupą kojarzy.
    I mam to w dupie. To ich problem, nie mój.

    > jest więcej niż rasistów. Zwłaszcza jak
    > zostanimy przy tych rasistach którzy nie lubią murzynów, bo ich pewnie
    > jest na świecie mniejszość jeśli policzysz wszystkich rasistów;)

    Rasizm dotyka każdego koloru skóry.
    Ale nie bez powodu w świecie tzw. "cywilizowanym" kojarzy się głównie z
    ciemnym kolorem skóry. I z małpami. A nie z chomikami, czy królikami.

    A szury miały rację.
    Piotr