  • Data: 2006-01-23 17:42:53
    Temat: Re: nauczyciel - czy osoba publiczna ?
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <dr33uu$170$1@inews.gazeta.pl>, Michał Wilk wrote:

    > Jak w komedii.
    >
    > Zacytuje fragment dyskusji, do ktorej sie odnioslas:
    >
    > ">>> Czy nauczyciel jest osoba publiczna?
    >
    > Art. 115 § 19 kk.

    Od początku miałam na myśli art. 115, nie zauważyłam tej 19 i stąd
    nieporozumienie.
    To zacytuję dla jasności para. 19:
    "§ 19. (45) Osobą pełniącą funkcję publiczną jest funkcjonariusz
    publiczny, członek organu samorządowego, osoba zatrudniona w jednostce
    organizacyjnej dysponującej środkami publicznymi, chyba że wykonuje
    wyłącznie czynności usługowe, a także inna osoba, której uprawnienia i
    obowiązki w zakresie działalności publicznej są określone lub uznane
    przez ustawę lub wiążącą Rzeczpospolitą Polską umowę międzynarodową."

    Rozumiem, że nauczyciel wykonuje "działalność publiczną", tak?

    Renata