    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nareszcie jest
    Date: Wed, 27 Oct 2021 08:16:06 +0200
    <a...@w...eu> <skk7vp$7j2$1@gioia.aioe.org>
    <a...@w...eu> <h...@4...com>
    <6176c9a0$0$542$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <3k80evfo03w8$.6s4e3hxerpql$.dlg@40tude.net> <a...@w...eu>
    <8t8qivy1pwsa.1a46x885t4gv4$.dlg@40tude.net>
    <sl8i8l$tki$1@gioia.aioe.org> <a...@w...eu>
    <sl8qbg$11vj$1@gioia.aioe.org> <a...@w...eu>
    <sl8v81$1dlu$1@gioia.aioe.org>
    <2...@4...net>

    W dniu 26.10.2021 o 17:23, J.F napisał:

    > [...]
    >
    > Na razie wyglada na to, ze choc troche skuteczna jest,
    > a o szkodach prawie nie slychac.

    tak jasne, nie słychać... W mediach głównego ścieku nie słychać.
    Wystarczyło wejść na grupę dla lekarzy na fb i tam było słychać (był o
    tym nawet program w którejś z alternatywnych TV). Komisja, która się
    zebrała w związku z naciskami w wojsku, przez co kilku zdrowych
    żołnierzy zostało kalekami, to pikuś... Albo ostatnie 2 audycje
    Pospieszalskiego o tym: https://www.youtube.com/watch?v=Uzr3UHsLR04
    https://www.youtube.com/watch?v=UWkEAJwMdKw
    Nie, nic się nie dzieje - nie ma żadnych złych konsekwencji
    nieprzebadanych substancji?
    O aferze umów z producentami nawet nie wspominam, za to osoby
    podpisujące nie powinny wyjść z więzienia - nigdy!

    > Hi hi - ja tam slyszalem teorie jedną.
    > Pfizer jest amerykanski, ale szczepionki robi niemiecki Biontech.
    > I Niemcom absolutnie nie zalezy na bankructwie firmy,
    > wiec tak Merkel negocjacje kierowala :-)

    no wiem, że nie zależy, taka historia sprzed roku:
    https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_1635147047
    LGDNc8OjITYoj2FK2OypwX.jpg
    Czy postępowano zgodnie ze sztuką?

    > No coz, nie potrafie odszukac kto dal pieniadze na rozwoj firmy ...
    > czy nie niemiecki rzad?
    > W 2019 "company go public" na nowojorska gielde, teraz juz chyba
    > Niemcy niewiele maja.

    > Ale swietlowki byly w sprzedazy i produkcji od dawna, wiec co sie
    > mialo zwracac? Philips akurat jakąs nową linie otworzyl i musial
    > szybko zarobic?
    > Poza tym wprowadzanie tego trwalo na pewno pare lat, wiec czas na
    > zarobek byl.

    Były, były drogie i niechętnie kupowane, a z niskoenergetycznych zaczęły
    pojawiać sę coraz tańsze ledowe, nie mające wielu wad świetlówek.
    Natomiast koszty opracowania świetlówek + wdrożenia ich do produkcji
    powodowały, że firmy nie wychodziły ciągle na swoje, a miało się to
    skończyć, więc trzeba było upowszechnić sprzedaż wcześniej.

    > Zarowki maja tak nędzną sprawnosc, okolo 4%, ze naprawde "powinni tego
    > zabronic". Jesli o mnie chodzi, to zakaz wprowadzono z rok za wczesnie
    > - LED jeszcze nie byly wystarczajaco dobre.

    No właśnie o to chodzi, nie były wystarczająco dobre i były jeszcze
    drogie, a kilka lat później zaczęły być bezkonkurencyjne i bez przepisów
    specjalnych zastąpiłyby tradycyjne żarówki, bo cena prądu ma znaczenie,
    natomiast świetlówki w wielu miejscach się po prostu nie sprawdzają. O
    problemach z utylizacją itd nawet nie wspomnę.

    > Ale moze patrzono perspektywicznie, i troche przeszacowano rozwoj.
    > Albo ktos potrzebowal fabryke żarowek zamortyzować.
    >
    > Albo po prostu politycy chcieli dac kopa LEDom, bo wczesniej slyszeli,
    > ze za duze ryzyko, ze sie nie oplaca ...

    Z pewnych przecieków czytałem, że lobbowały firmy produkujące
    świetlówki. Lobbowały już wcześniej, ale wtedy się nie udało, więc
    wprowadzono to - jak to UE ma w zwyczaju - tylnymi drzwiami.

    --
    http://zrzeda.pl