    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: nareszcie jest
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <a...@w...eu> <skk7vp$7j2$1@gioia.aioe.org>
    <a...@w...eu> <h...@4...com>
    <6176c9a0$0$542$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <3k80evfo03w8$.6s4e3hxerpql$.dlg@40tude.net> <a...@w...eu>
    <8t8qivy1pwsa.1a46x885t4gv4$.dlg@40tude.net>
    <sl8i8l$tki$1@gioia.aioe.org> <a...@w...eu>
    <sl8qbg$11vj$1@gioia.aioe.org> <a...@w...eu>
    <sl8v81$1dlu$1@gioia.aioe.org>
    Date: Tue, 26 Oct 2021 17:23:10 +0200

    On Tue, 26 Oct 2021 15:18:57 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:
> [...]

    [...]
    > ja bym się skupił na tym, czy ta szczepionka jest w ogóle skuteczna i
    > czy bardziej nie szkodzi niż pomaga.

    Na razie wyglada na to, ze choc troche skuteczna jest,
    a o szkodach prawie nie slychac.

    > Dziwne zapisy w umowach, które są
    > tajne, a które wyciekły jeszcze bardziej nakazują ostrożność. Po

    Hi hi - ja tam slyszalem teorie jedną.
    Pfizer jest amerykanski, ale szczepionki robi niemiecki Biontech.
    I Niemcom absolutnie nie zalezy na bankructwie firmy,
    wiec tak Merkel negocjacje kierowala :-)

    No coz, nie potrafie odszukac kto dal pieniadze na rozwoj firmy ...
    czy nie niemiecki rzad?
    W 2019 "company go public" na nowojorska gielde, teraz juz chyba
    Niemcy niewiele maja.

    > wysłuchaniu tego co miał do powiedzenia dr Pieniążek skłaniam się do
    > tego, że chodzi o podobny przekręt jak w przypadku zakazu produkcji
    > żarówek. Otóż w opracowaniu były tanie żarówki ledowe, które nie miały
    > aż tylu wad świetlówek, toteż trzeba było czymś zmusić ludzi do zakupu
    > świetlówek, aby się zwróciło.

    Ale swietlowki byly w sprzedazy i produkcji od dawna, wiec co sie
    mialo zwracac? Philips akurat jakąs nową linie otworzyl i musial
    szybko zarobic?
    Poza tym wprowadzanie tego trwalo na pewno pare lat, wiec czas na
    zarobek byl.

    Zarowki maja tak nędzną sprawnosc, okolo 4%, ze naprawde "powinni tego
    zabronic". Jesli o mnie chodzi, to zakaz wprowadzono z rok za wczesnie
    - LED jeszcze nie byly wystarczajaco dobre.
    Ale moze patrzono perspektywicznie, i troche przeszacowano rozwoj.
    Albo ktos potrzebowal fabryke żarowek zamortyzować.

    Albo po prostu politycy chcieli dac kopa LEDom, bo wczesniej slyszeli,
    ze za duze ryzyko, ze sie nie oplaca ...

    J.