  • Data: 2021-10-26 15:05:56
    Temat: Re: nareszcie jest
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.10.2021 o 14:48, Kviat pisze:

    > Skoro się szybko zmniejsza, to dlaczego miałoby być złe? Przecież to
    > sprzeczność.

    jaka sprzeczność? zmniejszanie odporności jest dobre?

    > Podaj źródło do tych hiszpańskich badań.
    >
    > https://portal.abczdrowie.pl/czy-osobom-ktore-przech
    orowaly-covid-wystarczy-podanie-tylko-jednej-dawki-s
    zczepionki-mrna#

    > "Okazuje się, że osoby, które przechorowały COVID-19 po zaszczepieniu
    > produkują znacznie wyższe miano przeciwciał, dzięki temu mają
    > zdecydowanie wyższą odporność. To rodzi pytanie, czy wystarczy im jedna
    > dawka szczepienia. To jest fantastyczne spojrzenie, może to de facto
    > spowodować przyspieszenie procesu powszechnych szczepień przeciw
    > COVID-19 - dodaje lekarz.

    dałem już, ale może w innym wątku, masz tu informację czemu
    przeciwciała te nie są zbyt przydatne
    https://twitter.com/dvx_ardorensis/status/1450437104
    119451652

    > Te obserwacje potwierdza również drugie badanie naukowców z University
    > of Maryland School of Medicine, które objęło 59 pracowników ochrony
    > zdrowia, 42 przeszło zakażenie koronawiursem potwierdzone w testach. U
    > tych osób poziom przeciwciał po przyjęciu pierwszej dawki szczepionki
    > był porównywalny z tym, który u osób, które nie chorowały, pojawiał się
    > dopiero po drugim wstrzyknięciu.

    ale po co komuś wysoki stan przeciwciał, skoro mają komórki T CD8+? To
    działa wcześniej

    > Zdania naukowców nie są jednoznaczne. John Wherry dyr. Instytutu
    > Immunologii Uniwersytetu Pensylwanii uważa, że odrzucenie harmonogramu
    > dawkowania opracowanego przez producentów może stworzyć "niebezpieczny
    > precedens". Jego zdaniem poziom przeciwciał u ozdrowieńców jest bardzo
    > zróżnicowany. Osoby, które łagodnie przychodziły infekcję, mogą nie mieć
    > wystarczającej ochrony i podanie tylko jednej dawki preparatu może nie
    > zabezpieczyć ich przed bardziej zaraźliwymi mutacjami koronawirusa."

    tak jasne, bo to przeciwciała chronią... heh Może warto doczytać, że
    przeciwciała są istotne, gdy zawiodą inne bariery i to już jest
    późniejszy etap choroby. Dużo szybciej działa pierścień limfatyczny,
    który nie pozwala na groźniejsze zakażenie. Dodatkowo - przeciwciała
    produkowane na wariant sprzed ponad roku są niedopasowane do obecnych
    wersji wirusa. Ale co tam, będziesz powtarzał dalej. Jak napisałem,
    posłuchaj dokładnie co na ten temat np mówi dr Pieniążek, a potem
    opowiadaj swoje bajki.

    --
    http://zrzeda.pl