    From: "miranka" <a...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: napisy.org i inne
    Date: Sat, 19 May 2007 19:00:11 +0200
    <f2l0tt$p4s$3@news.onet.pl> <X...@1...0.0.1>
    <op.tskim6whrgp2nr@sempron> <f2ml43$vas$2@news.onet.pl>
    <op.tsku4lafrgp2nr@sempron> <X...@1...0.0.1>
    <f2n4g7$rne$1@inews.gazeta.pl> <X...@1...0.0.1>

    "Adramelech" <a...@t...nie.ma> wrote in message
    news:Xns9935BAC163E2Eadresutuniema@127.0.0.1...

    > A jeżeli w prawie dopisza, że kupioną płytę można przesłuchac tylko raz,
    > każde nastepne odsłuchanie tej płyty będzie złodziejstwem, tak?

    Jeśli napiszą to będzie. Ale nie martw się, nie napiszą i nie będzie.
    Film z tłumaczeniem też możesz sobie oglądać dowolną ilość razy. Ale nie
    masz prawa wyjąć z tego filmu przetłumaczonego tekstu i zamieścić go w
    internecie bez zgody jego autora. To JEST kradzież. Jeśli ktoś ten
    nielegalnie zamieszczony przez Ciebie tekst ściągnie na swój komputer, to co
    robi? Jak nazwiesz takie działanie?
    Już niżej napisałam - tłumaczenie jest u tłumacza i na nośnikach wydanych
    przez firmy, które mu za wykorzystanie tego tłumaczenia zapłaciły. Na
    nośnikach jest napisane, że kopiowanie, wykorzystywanie bez zgody itp, itd
    jest zabronione. To skąd to tłumaczenie nagle bierze się w internecie?
    Tłumacz nie dał, firma nie dała, czyli ktoś zerżnął z nośnika. I to JEST
    kradzież. A Ty korzystając z tego tłumaczenia, korzystasz z kradzionego
    towaru.
    Anka