  • Data: 2009-06-22 17:19:45
    Temat: Re: "naloty" na akademiki
    Od: r...@m...com szukaj wiadomości tego autora

    > Ostanio w Gdańsku policja znów przyszła do akademików po komputery
    > studentów - piratów. Tutaj relacja jednego z nich: http://wklejaj.pl/yvfzx
    >
    > Najbardziej zastanawia mnie ten fragment:
    > "(...)znalazł juz mp3, trochę anime i np. office'a. Stwierdzono więc,
    > że wszystkie komputery w pokoju muszą być zabezpieczone."
    > Z relacji wynika, że poza komputerem pirata, zabrano należące do
    > teoretycznie niewinnych współlokatorów. Czy to jest zgodne z prawem?
    >
    > Strzelam, że to może być kwestia tego co jest napisane w nakazie i
    > jeśli jest w nim napisane, że wszystko mają zabrać to pewnie zabierają
> [...]

    Zawsze można się przed sądem tłumaczyć że to policja po zabezpieczeniu dysków
    dograła pirackie utwory i oprogramowanie.
    Póki co, nie wzywa się biegłego informatyka żeby sporządził kopię danych lub
    sumę kontrolną, a więc policja ma możliwość wgrania czegokolwiek na taki dysk,
    z materiałami pedofilskimi włacznie.