    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: należy się zameldować?
    Date: Sat, 03 Nov 2007 16:41:15 -0500

    Jasko Bartnik wrote:

    > To bzdury tam pisza. Ktos juz cytowal:
    >
    > Art. 10 (wiadomej ustawy). 1. Osoba, która przebywa w określonej
    > miejscowości pod tym samym adresem dłużej niż trzy doby, jest obowiązana
    > zameldować się na pobyt stały lub czasowy najpóźniej przed upływem
    > czwartej doby, licząc od dnia przybycia.

    to ja jeszcze dołożę

    Rozdział XVIII
    Wykroczenia przeciwko obowiązkowi ewidencji

    Art. 147.
    § 1. Kto nie dopełnia ciążącego na nim obowiązku meldunkowego,
    podlega karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze nagany.

    Art. 24.
    § 1. Grzywnę wymierza się w wysokości od 20 do 5 000 złotych, chyba że
    ustawa
    stanowi inaczej.

    Art. 20.
    § 1. Kara ograniczenia wolności trwa 1 miesiąc.
    § 2. W czasie odbywania kary ograniczenia wolności ukarany:
    1) nie może bez zgody sądu zmieniać miejsca stałego pobytu,
    2) jest obowiązany do wykonywania pracy wskazanej przez sąd,
    3) ma obowiązek udzielania wyjaśnień dotyczących przebiegu odbywania
    kary.

    Art. 23.
    Jeżeli ukarany uchyla się od wykonywania kary ograniczenia wolności,
    ulega ona
    zamianie na zastępczą karę grzywny, przy czym miesiąc ograniczenia wolności
    przyjmuje się za równoważny grzywnie od 75 do 2 250 złotych, a jeżeli
    okoliczności
    wskazują na to, że egzekucja grzywny nie będzie skuteczna - na zastępczą
    karę
    aresztu, przy czym miesiąc ograniczenia wolności odpowiada 15 dniom aresztu.

    Na całkiem dobry samochód się uzbiera.