eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonakaz zapłaty- nie otrzymanya egzekucja komornicza- help- długie › Re: nakaz zapłaty- nie otrzymanya egzekucja komornicza- help- długie
    From: Paweł Baranowski <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nakaz zapłaty- nie otrzymanya egzekucja komornicza- help- długie
    Date: Sun, 21 Dec 2003 20:47:11 GMT

> [...]
    > liście
    > 1. Datowane z dnia 2003-10-16 do ojca od Komornika Zawiadomienie o wszczęciu
    > postępowania egzekucyjnego na podstawie nakazu z dnia 2002-02-22 w celu
    > wyegzekowania należności głównej .. Zawiadomienie dostarcza sie stosownie do
    > art. 805 kpc
    > 2. Datowane na dnia 03-12-15 do pracy ojca od Komornika zajęcie
    > wynagrodzenia za pracę na podstawie artykułu 881 kpc oraz tytułu zapłaty z
    > Sądu z dnia 2002-02-22
    >
    > Na tej podstawie rodzice dowiedzieli się o nakzie zapłaty wydanym przez Sąd.

    Sorki, bo powiem coś, co Ci się nie spodoba;)
    Po pierwsze: na dokumentach od komornika będzie napisana sygnatura akt
    sądowych (sygn.akt: xNc yyyy/02 ewentualnie po 02 coś może jeszcze być.
    W miejscu x jest zwykle jakaś cyfra rzymska, ale w małych ośrodkach
    sądowych nie musi byc, w miejscu yyyy jest numer, cyfra arabska). Trzeba
    z tym numerem pójść do sądu, który wydał nakaz zapłaty i sprawdzić akta.
    Po prostu w sekretariacie poprosić o możliwość ich przejrzenia. W aktach
    należy zwrócić uwagę na:
    1. adres w pozwie wymieniony przy rodzicach,
    2. adres pod który sąd wysłał nakaz do rodziców,
    3. wszelkie adnotacje znajdujące się na tzw. "zwrotce".

    I tu następuje coś, co Ci się nie spodoba - z wiedzą uzyskaną powyżej
    pójść do prawnika. I to szybko! Na ewentualne przywrócenie terminu do
    wniesienia sprzeciwu rodzice mają 7 dni od daty (w uproszczeniu)
    dowiedzenia się o wydanym nakazie zapłaty, co miało miejsce??? No
    właśnie nie napisałać kiedy doręczono zawiadomienie komornika (tzn.
    napisałaś "dzisiaj" - miało to zatem miejsce 20.12.?). Jeśli nie
    przywrócenie terminu (a być może jest już po upływie rocznego terminu,
    po którym przywrócenie możliwe jest w zupełnie wyjątkowych przypadkach),
    to chwyci wznowienie postępowania. Tak, czy inaczej, ze względu na
    skomplikowaną proceduralnie sprawę, ktoś, kto nie zna przepisów nie
    poradzi sobie z tym sam. Ręczę. Wiele razy widziałem, jak ktoś walczył
    nieudolnie o przywrócenie terminu, nie mając na to szans, a tymczasem
    uciekł mu termin do wznowienia postępowania. I po zawodach. Niestety -
    trzeba zatem odżałować kilka groszy i pojawić się w jakiejś kancelarii
    adwokackiej bądź radcowskiej.

    > 3. Rodziców dziwi że te dwa ostatnie pisma a w zasadzie to datowane z
    > 2003-10-16 dostali dopiero dzisiaj. Czy to standardowa procedura komornicza?
    > Czy tutaj też zostało narudzone jakieś podstawowych norm proceduralnych?
    > Dzięki z a odpowiedź.

    Akurat tego bym się nie czepiał.
    Zresztą ów prawnik powinien wiedzieć jak zablokować, lub przynajmniej
    utrudnić egzekucję.

    Pozdr. - PB