  • Data: 2003-11-18 16:31:18
    Temat: Re: najbardziej absurdalne pismo urzędowe
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2003-11-18 02:08 Marcin Olender napisał(a):

    >Moim zdaniem jest. Konstytucja w pewien sposób reprezentuje Państwo w
    >systemie prawnym - jest jego prawnym odzwierciedleniem. Podając KOnstytucje
    >RP jako przykład najbardziej absurdalnego dokumentu starałeś sie być
    >smieszny (...). Widzę wiele wad zarówno rzeczywistości
    >"fizycznej" kraju, jak i prawnej, obecnych także w tekście Konstytucji. Z
    >konstytucja i prawem konstytucyjnym mam nawet ostatnio o wiele za dużo
    >wspólnego, więc na pewno widze ich nawet więcej, niż Ty. Krytyka zastanej
    >rzeczywistości jest fundamentem i warunkiem niezbędnym rozwoju i jej
> [...]
    To, co piszesz, bardzo mnie zdziwiło. Osobiście uważam, że polska
    Konstytucja jest beznadziejna - może nie absurdalna. Uważam, że każdy ma
    prawo do krytyki, i krytykuję tę konstytucję, gdy mogę. Nie jest to taka
    świętość jak np. godło, hymn itp., zresztą te rzeczy też krytykowano
    (choćby w 1990 dyskutowano pół roku, czy orzeł ma być w koronie i czy ma
    mieć gwiazdki na skrzydłach). Tak samo kol. _Mark_ może uważać omawiany
    dokument za absurdalny, tak samo ja uważam obecną (zresztą praktycznie
    każdą od 1992 r.) reprezentację polskiego społeczeństwa (Sejm i Senat)
    za grupę gangsterów, karierowiczów i łapówkarzy. I będę trzymał się
    swojego zdania, niezależnie od tego, czy to wypada czy nie.
    - Szwejk

    PS. W referendum konstytucyjnym głosowałem za odrzuceniem tego dokumentu.

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam! (Cato)