    Date: Fri, 01 Jun 2007 13:52:54 +0200
    From: Andrzej Wróblewski <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nagana w liceum - czy mieli prawo?

    Nie wszyscy pija alkohol ;-) W niektorych srodowiskach mlodziezy
    licealnej jest modne niepicie i niepalenie. Akurat tak jest wlasnie w
    przypadku mojego mlodszego o ponad 10 lat brata i jego kolegow. Mozliwe,
    ze dlatego, ze nie byl pozostawiony samopas i w procesie wychowawczym
    razem z matka uwzglednilismy rzetelna informacje o konsekwencjach
    sprobowania alkoholu i papierosow; o tym, jak latwo w to wpasc, tak samo
    jak w narkotyki. Takze ze wzgledow spolecznych. Nie uwazam, zeby bylo
    niewlasciwym powiedzenie mlodemu czlowiekowi: jezeli chcesz sprobowac,
    zrob to po 18-tce, na wlasna odpowiedzialnosc, w pelnej swiadomosci
    konsekwencji. Co nie znaczy, ze nie sprobowal... ale jak raz sie
    porzygal biedak po jakiejs imprezie to juz nie sprobowal alkoholu od
    tamtej pory. Nie wszyscy nastolatkowie oklamuja rodzicow - akurat do
    mojego brata mozemy miec pelne zaufanie w takich kwestiach. Ot - zdrowe
    relacje rodzinne ;-)

    Pozdrawiam,

    Andrzej