    From: "dan" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nadgodziny w niedziele...
    Date: Sat, 18 Jun 2005 22:04:53 +0200

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d91no8$mi3$1@inews.gazeta.pl...

    > Pójdźmy dalej. Kilka podróży w tygodniu. W domu mnie nie ma 7 dni. 7 x 18
    > godzin poświęcone pracodawcy. Czas poświęcony w 100 % na jego potrzeby. I
    > co? Liczy się 40 godzin pracy?

    Tak. Chyba ze pracownik wykonywal prace non stop przez 7 dni, co jest malo
    prawdopodobne.

    Inspekcja
    > Pracy była innego zdania:-P

    Mylila sie. Nie po raz pierwszy Inspekcja Pracy dokonuje wykladni wbrew
    doktrynie i judykaturze. Gdyby pracodawca zaskarzyl decyzje PIP do WSA,
    sprawe by wygral. Ta kwestia jest dosc jednoznacznie roztstrzygnieta.
    Tytulem kolejnego przykladu mozna wskazac fragment uzasadnienia wyroku Sądu
    Najwyższego - Izba Pracy i Ubezpieczeń Społecznych z dnia 27 października
    1981 r. I PR 85/81 "...z ustaleń Okręgowego Sądu Pracy i Ubezpieczeń
    Społecznych oraz z materiału dowodowego zebranego w niniejszej sprawie
    wynika, że wnioskodawca w spornym okresie przebywał w podróżach służbowych
    niekiedy dłużej, niż wynosił jego "czas pracy", ale zleconą pracę wykonywał
    tylko w ramach jego zwykłego "czasu pracy". W takiej sytuacji zaskarżony
    wyrok Okręgowego Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, odmawiający
    przyznania wnioskodawcy dochodzonego przezeń wynagrodzenia za pracę w
    godzinach nadliczbowych, nie wykazuje wadliwości usprawiedliwiających
    zawarte w odwołaniu wnioski/.../ Odbywanie podróży służbowej poza "czasem
    pracy" nie rodzi obowiązku wypłacenia pracownikowi dodatkowego
    wynagrodzenia, jeżeli przepis szczególny tego nie przewiduje"

    Pozdrawiam, Dan