eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawona kasie cena inna niz na towarze - gdzie interweniowac?Re: na kasie cena inna niz na towarze - gdzie interweniowac?
  • Data: 2006-05-18 13:19:09
    Temat: Re: na kasie cena inna niz na towarze - gdzie interweniowac?
    Od: "Bartek P." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:jareks-8CA9AC.15112218052006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...
    > In article <e4hpog$n34$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    > "Bartek P." <b...@p...onet.pl> wrote:
    >
    >> Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    >> wiadomości news:jareks-0BAF82.12424618052006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...
    >>
    >> >> 2. Cena sugerowana przez prodeucenta - moim zdaniem związana jest z
    >> >> ryzykiem
    >> >> i promocją jego towarów - bo i tak płacona oakcyza jest od ceny
    >> >> wydrukowanej
    >> >> na paczce papierosów, a więc zysk producenta musi być mniejszy w
    >> >> momencie
    >> >> sprzedaży papierosów po promocyjnej cenie.
    >> >>
    >> > Mieszasz cenę sugerowaną z maksymalną. W przypadku papierosów
    >> > nadrukowana na paczce jest ta druga.
    >> >
    >> 1. Nie mieszam - nie dopisałem i nie wskazałem - mea culpa - że cena na
    >> paczce wydrukowana przez producenta - jest ceną maksymalną od której
    >> płacona
    >> jest przez niego akcyza.
    >>
    >> 2. Natomiast cena nadrukowana na folii (w przypadku "dwupaku") - jak w
    >> rozpatrywanym casusie jest ceną sugerowaną przez producenta i ona nie ma
    >> wpływu na wysokość akcyzy płaconej przez producenta.
    >>
    > Czyli one się różniły i cena przy kasie mieściła się pomiędzy sugerowaną
    > a maksymalną? To wiele zmienia.
    >
    >> 3. Ponadto - a) genaralnie ma to takie znaczenie - producent ma obowiązek
    >> nadrukowania na paczce papierosów ceny maksymalnej - będącej podstawą
    >> podatku akcyzowego
    >>
    > Ta jest.
    >
    >> b) do sprzedawcy towar (papierosy w promocji oranizowanej
    >> przez producenta - "dwupak" ze wskazaną ceną sugerowaną) dostarczany jest
    >> i
    >> tak w cenie znacznie niższej niż nawet ta sugerowana - około 50 - 60 gr.
    >>
    > To nie ma znaczenia. Sprzedawca cenę sugerowaną przez producenta może
    > potraktować ciepłym parabolicznym (chyba że ma z nim umowę, ale wówczas
    > to i tak sprawa między nimi).
    >
    >> c)
    >> proste - a1) sprzedawca może owszem nie zgodzić się z tą ceną i wystawić
    >> towar za cenę maskymalną, wydrukowaną na paczce papierosów - bez żadnych
    >> konsekwencji prawno - podatkowych dla niego, jednakże musi to w sposób
    >> jasny
    >> i niemylący wskazać kupującemu (jak słusznie zostało to wskazane i
    >> poruszne
    >> przez innych w związku z przedstawieniem problemu), a2) moze sprzedać po
    >> cenie sugerowaniej przez producenta - w tym momencie sprzedawca ma
    >> mniejszy
    >> przychód z tytułu sprzdaży papierosów - jednakże nie ma również w tym
    >> przypadku zadnych negatywnych konsekwencji prawno - podatkowych, a3) może
    >> sprzedać za cenę wyższą niż cena maksymalna wydrukowana na paczce
    >> papierosów - wtedy spełniona zostanie dyspozycja art. 74 AkcU.
    >>
    > Nic dodać, nic ująć.
    >
    Dziekuje za uznanie :-)

    Bartek P.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1