eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawona kasie cena inna niz na towarze - gdzie interweniowac?Re: na kasie cena inna niz na towarze - gdzie interweniowac?
  • Data: 2006-05-18 13:11:22
    Temat: Re: na kasie cena inna niz na towarze - gdzie interweniowac?
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    In article <e4hpog$n34$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "Bartek P." <b...@p...onet.pl> wrote:

    > Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    > wiadomości news:jareks-0BAF82.12424618052006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...
    >
    > >> 2. Cena sugerowana przez prodeucenta - moim zdaniem związana jest z
    > >> ryzykiem
    > >> i promocją jego towarów - bo i tak płacona oakcyza jest od ceny
    > >> wydrukowanej
    > >> na paczce papierosów, a więc zysk producenta musi być mniejszy w momencie
    > >> sprzedaży papierosów po promocyjnej cenie.
    > >>
    > > Mieszasz cenę sugerowaną z maksymalną. W przypadku papierosów
    > > nadrukowana na paczce jest ta druga.
    > >
    > 1. Nie mieszam - nie dopisałem i nie wskazałem - mea culpa - że cena na
    > paczce wydrukowana przez producenta - jest ceną maksymalną od której płacona
    > jest przez niego akcyza.
    >
    > 2. Natomiast cena nadrukowana na folii (w przypadku "dwupaku") - jak w
    > rozpatrywanym casusie jest ceną sugerowaną przez producenta i ona nie ma
    > wpływu na wysokość akcyzy płaconej przez producenta.
    >
    Czyli one się różniły i cena przy kasie mieściła się pomiędzy sugerowaną
    a maksymalną? To wiele zmienia.

    > 3. Ponadto - a) genaralnie ma to takie znaczenie - producent ma obowiązek
    > nadrukowania na paczce papierosów ceny maksymalnej - będącej podstawą
    > podatku akcyzowego
    >
    Ta jest.

    > b) do sprzedawcy towar (papierosy w promocji oranizowanej
    > przez producenta - "dwupak" ze wskazaną ceną sugerowaną) dostarczany jest i
    > tak w cenie znacznie niższej niż nawet ta sugerowana - około 50 - 60 gr.
    >
    To nie ma znaczenia. Sprzedawca cenę sugerowaną przez producenta może
    potraktować ciepłym parabolicznym (chyba że ma z nim umowę, ale wówczas
    to i tak sprawa między nimi).

    > c)
    > proste - a1) sprzedawca może owszem nie zgodzić się z tą ceną i wystawić
    > towar za cenę maskymalną, wydrukowaną na paczce papierosów - bez żadnych
    > konsekwencji prawno - podatkowych dla niego, jednakże musi to w sposób jasny
    > i niemylący wskazać kupującemu (jak słusznie zostało to wskazane i poruszne
    > przez innych w związku z przedstawieniem problemu), a2) moze sprzedać po
    > cenie sugerowaniej przez producenta - w tym momencie sprzedawca ma mniejszy
    > przychód z tytułu sprzdaży papierosów - jednakże nie ma również w tym
    > przypadku zadnych negatywnych konsekwencji prawno - podatkowych, a3) może
    > sprzedać za cenę wyższą niż cena maksymalna wydrukowana na paczce
    > papierosów - wtedy spełniona zostanie dyspozycja art. 74 AkcU.
    >
    Nic dodać, nic ująć.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1