  • Data: 2006-05-18 13:11:22
    Temat: Re: na kasie cena inna niz na towarze - gdzie interweniowac?
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <e4hpog$n34$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "Bartek P." <b...@p...onet.pl> wrote:

    > Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    > wiadomości news:jareks-0BAF82.12424618052006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > 1. Nie mieszam - nie dopisałem i nie wskazałem - mea culpa - że cena na
    > paczce wydrukowana przez producenta - jest ceną maksymalną od której płacona
    > jest przez niego akcyza.
    >
    > 2. Natomiast cena nadrukowana na folii (w przypadku "dwupaku") - jak w
    > rozpatrywanym casusie jest ceną sugerowaną przez producenta i ona nie ma
    > wpływu na wysokość akcyzy płaconej przez producenta.

    Czyli one się różniły i cena przy kasie mieściła się pomiędzy sugerowaną
    a maksymalną? To wiele zmienia.

    > 3. Ponadto - a) genaralnie ma to takie znaczenie - producent ma obowiązek
    > nadrukowania na paczce papierosów ceny maksymalnej - będącej podstawą
    > podatku akcyzowego

    Ta jest.

    > b) do sprzedawcy towar (papierosy w promocji oranizowanej
    > przez producenta - "dwupak" ze wskazaną ceną sugerowaną) dostarczany jest i
    > tak w cenie znacznie niższej niż nawet ta sugerowana - około 50 - 60 gr.

    To nie ma znaczenia. Sprzedawca cenę sugerowaną przez producenta może
    potraktować ciepłym parabolicznym (chyba że ma z nim umowę, ale wówczas
    to i tak sprawa między nimi).

    Nic dodać, nic ująć.

    --
    Jarek