    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: na czerwonym świetle
    Date: Sun, 8 Feb 2009 22:30:00 +0100

    Użytkownik <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:gmnigt$8nn$1@inews.gazeta.pl...
    > Ale rozumiem,że to lekarz stwierdza czy poszkodowany doznał uszczerbku na
    > zdrowiu.

    Tak, ale biegły sądowy, a nie byle jaki. Tu nie chodzi o długość zwolnienia
    czy hospitalizacji, bo ta przykładom może nie mieć związku z samym
    zdarzeniem.

    > Drzwi od strony kierowcy od środka nie były wygięte, więc jak
    > sądzę nie doszło do urazu.

    Błędna diagnoza. Uraz mógł być spowodowany od bezwładności w ten sposób, ze
    siedzący za drzwiami osobnik po prostu uderzył nogami o te drzwi.
    Oczywiście do tego jest potrzebna odpowiednia prędkość i w żaden sposób nie
    odnoszę się do tego konkretnego zdarzenia. Chodzi mi jedynie o to, ze
    wnioskowanie na temat odkształcenia lub nie drzwi może być mylne.

    > Jeśli poszkodowana będzie symulować to chyba
    > stosunkowo łatwo to stwierdzić. A czy gdyby ewentualnie miała zasinienia
    > i stąd te bóle, może od skrzyni biegów albo pasa to wtedy jest mowa o
    > moim wykroczeniu czy o przestępstwie?

    Nie ma różnicy, z czego bezpośrednio wynikają urazy. Czy od Twojego
    zderzaka bezpośrednio, czy pośrednio od skrzyni biegów, klamki, pedałów
    (przy czołówce) lub nawet kierownicy. Ocenia to biegły sądowy po
    zakończeniu leczenia.

    Najgorsze, że po takim bocznym uderzeniu może dojść do uszkodzenia
    kręgosłupa, które da skutek za kilka godzin od zdarzenia.