  • Data: 2007-08-22 18:14:41
    Temat: Re: mysle, ze nietypowe
    Od: "Kit" <k...@d...plwywal.to> szukaj wiadomości tego autora

    Miki <f...@m...z.ameryki.pl> napisał(a):
    > Powiedzmy, ze chce czerpac zyski wynikajace z "uzywania" drobku
    > intelektualnego innych osob, np. ktos napisal np instrukcje do samochodu
    >
    > lub wierszyk o swojej kobiecie ale 40 lat temu.. a ja wiem jak na tym
    > zarobic.

    Podepne sie pod watek od drugiej strony.

    Dajmy na to ze napisze np. instrukcje do samochodu dla Kowalskiego, dla
    uproszczenia zakladam ze napisalem dla siebie, przyszedl Kowalski i zapytal
    sie czy takowej nie mam, wiec mu sprzedalem (bez rachunku, bez umowy, ale
    byli przy tym swiadkowie).

    Mimo ze jest wiele instrukcji samochodowych, moja powstala na podstawie
    wlasnych doswiadczen i nie chcialbym aby Kowalski ktory myslal ze wie jak
    zarobic na cudzym dorobku intelektualnym sprzedawal powielane moje dzielo.

    Jak udowodnic ze to JA jestem autorem? Czy musze zaznaczyc we wstepie
    informacje o niewyrazaniu zgody na kopiowanie i odsprzedaz czy jest to
    'niepisane prawo'?
    Czy w ostatecznosci przed sprzedaza Kowalskiemu moge bez konsekwencji
    naruszenia prawa o ochronie danych osobowych moge trwale naniesc informacje
    typu : "Egzemplarz nabyty przez Kowalskiego Jana z Wsi Malej dnia
    21.07.2008"?