eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawomultimedia a zerwanie umowy › Re: multimedia a zerwanie umowy
  • Data: 2008-02-04 22:45:05
    Temat: Re: multimedia a zerwanie umowy
    Od: Mariusz <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 2008-02-04 21:02 jarek napisał(a):
    > Witam
    > mam pytanie - multimedia znow zmienily programy w sensie zabrało eurosport
    > a wstawilo w to miejsce badziewny tvpsport czy jest to podstawa do zerwania
    > umowy mimo trwania promocji ?? - jest to juz ktorys z kolei program w
    > trakcie trwania mojej umowy ktory zostal zmieniony , akurat dla mnie
    > eurosport jest jedynym uznawanym programem sportowym

    Konsument musi zaakceptować zmianę programową operatora telewizji
    kablowej. W przeciwnym wypadku może odstąpić od umowy nie ponosząc
    żadnych kosztów.

    Wiele osób skarży się na trudności czynione ze strony operatorów, gdy
    chcą wycofać się z umowy, gdy nastąpi zmiana oferty programowej bez ich
    zgody. Nieliczni operatorzy traktują bowiem tę zmianę jako równoznaczną
    ze zmianą umowy, dlatego tylko nieliczni przyznają abonentom prawo do
    odstąpienia od umowy. Abonent może więc zrezygnować z usług tylko na
    zasadach ogólnych. Wojciech Wędrzyński, radca prawny w Kancelarii
    Prawnej Chałas i Wspólnicy, tłumaczy, że przy wyborze oferty konsument
    kieruje się m.in. pakietem programów telewizyjnych, który go interesuje.
    Z tego względu wycofanie z oferty operatora danego programu
    telewizyjnego może być dla konsumenta równoznaczne z ustaniem celu, w
    którym podpisał umowę. Zmiany programowe powinny być traktowane na
    zasadzie ważnej zmiany zakresu świadczonych usług, a więc muszą zostać
    zaakceptowane przez konsumenta. O wszelkich zmianach w ofercie
    programowej operator powinien informować abonenta odpowiednio wcześnie,
    tak by mógł odstąpić od umowy. W razie naruszenia zasad można zgłosić
    się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który prowadzi rejestr
    postanowień uznanych za niedozwolone. Na przedsiębiorcę, który stosuje
    takie postanowienia naruszając interesy konsumentów może zostać nałożona
    kara pieniężna w wysokości 10% rocznego przychodu.

    oprac.: ef, źródło: Gazeta Prawna, 2007.07.27
    "Na zmianę programów potrzebna zgoda", Adam Makosz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1