  • Data: 2007-07-19 09:45:08
    Temat: Re: mp3 z internetu
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19-07-2007 o 11:22:29 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

    > Właśnie o to się czepłem. ;)) Zapis nutowy jest jak najbardziej
    > materialny.

    Moze niejasno to zapisalem. Chodzilo mi o to, ze utwor stoi ponad
    wszelkiemi formami jego utrwalenia. Jest to pelna abstrakcja. Wiele
    zespolow tworzy jakis utwor (muzyczny) na probach "na zywo" i to juz
    bedzie utwor, pomimo tego, ze nie zostal utrwalony w zadnej postaci.
    Jedyne co moze byc w tym materialnego to drgania powietrza. A sposobow
    jego wyrazenia sa tysiace. Na kazdym koncercie zostanie wyrazony inaczej,
    w zapisie nutowym mozna go wyrazic na wiele sposobow, itd.

    > Utwór muzyczny utrwalony za pomocą zapisu nutowego istnieje i bez
    > wykonawcy, istnieje choćby nikt go nie wykonywał.
    > Jest tylko wówczas dostępny dla bardzo wąskiej grupy ludzi.

    Wiem, wiem, zamotalem za bardzo z tym zapisem nutowym. I jeszcze napisalem
    nie do konca to co chcialem :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.