    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mp3, divx, soft a prawo
    Date: Sun, 07 Oct 2007 19:43:08 +0200

    Sesjusz pisze:

    > W tamim wypadku chce napisac pismo, nie po to by sie sadzic w
    > przyszlosci czy udowadniac wine i karac innych, ale po to by kazdy
    > wiedzial ze _na prawde_ tak nie mozna, ze sa takie przepisy, ze sprawa
    > na prawde jest powazna, ze ludzi sie sadzi za to.

    Mimo wszystko łapiesz się w pułapkę na której jest napisane "po co?".

    Jeżeli potrzebujesz tego w celach informacyjnych, to napisz po prostu że
    nie wolno.
    Napisz tak żeby nieprawnik zrozumiał - możesz nawet tego swojego posta z
    przykładem o openoffice zredagować, wydrukować i jego im podsunąć do
    podpisania z adnotacją "przeczytałem i przyjąłem do wiadomości".
    Wrzuć jakieś przykłady "z życia", a nie kombinuj z prawniczymi tekstami
    których nikt nie zrozumie.
    I po co zbierać podpisy? Wyślij maila.
    Od siebie do nich - z informacją o tym że to jest nielegalne i że nie
    będzie tolerowane. Koniec.

    Bo jeżeli ktoś popełnia przestępstwo to nijak jego winy nie zmienia to
    czy coś podpisał czy nie. Jak i również nie obarcza to winą Ciebie, ani
    nikogo innego w firmie.

    A jeszcze tak nim cokolwiek zrobisz zastanów się jeszcze raz "po co?".
    Czy jak dasz pracownikowi samochód służbowy też mu karzesz podpisywać
    zobowiązanie do nieprzekraczania prędkości i niepowodowania wypadków?
    Jeżeli to ściąganie lewych rzeczy nie powoduje problemów w pracy (w
    sensie pracownicy zamiast pracować oglądają ściągnięte filmy), to po co
    ich ścigać?
    Natomiast jeżeli boicie się np. najazdu panów z BSA i paraliżu pracy
    firmy to pozostaje jedynie uświadomić, cyklicznie kontrolować, a
    przypadki niesubordynacji wyjaśniać już indywidualnie z przełożonym.
    Tzw. "opieprz" ;>

    > Teraz znajac historie, moze w koncu ktos sie znajdzie i powie mi chociaz
    > "slowa klucze" albo gdzie szukac zrodel tego typu przepisow :)

    "Ustawa o prawie autostkim i prawach pokrewnych" Dz.U. 1994 nr 24 poz.
    83
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19940240083