  • Data: 2003-12-08 20:26:52
    Temat: Re: monitoring prasy
    Od: Olgierd <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Niejaki(a) Krzysztof 'kw1618" z Warszawy w wiadomości
    <7y3Bb.182140$361.156080@news.chello.at> powiedział(a) co następuje:

    > Zdroworozsądkowo, przydałoby się zapytać wydawcę czy możesz artykuł
    > zeskanować w celu publikacji lub odpłatnego przekazania innym podmiotom.

    Nie sądzę, żeby taką zgodę można było łatwo dostać. Niektóre tytuły
    wyraźnie piszą w stopce, że "przedruk, powielanie, itp. jakichkolwiek
    fragmentów..." itd.

    > Tak pisząc tego posta zastanowiło mnie na jakiej zasadzie powinny
    > funkcjonować biblioteki, czytelnie naukowe i specjalistyczne, gdzie też
    > przecież są dostępne roczniki gazet, introligatorsko oprawione.

    Biblioteki działają na podstawie wyraźnego upoważnienia ustawowego.

    --
    Olgierd