  • Data: 2006-07-19 22:17:13
    Temat: Re: monitor skierowany do okna
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Adam wrote:
    > Witam Grupowiczów.
    >
    > Czy polskie lub europejskie prawo reguluje następujący problem:
    >
    > Pracuję w hurtowni budowlanej w sklepie samoobsługowym przy ladzie.
    > Monitor zwrócony jest w kierunku okna. Przyszedł klient i awanturuje się, że
    > powinien widzieć co ja wystukuję na komputerze, ponieważ ma takie ustawowe
    > prawo.
    >
    > Czy to rzeczywiście możliwe. Przecież moja hurtowani to nie Tesco...

    Ja o takim wymogu nie słyszałem.
    Na pewno nie musi być, jeśli cena jest umieszczona bezpośrednio na
    produkcie.
    Jeśli jest tam tylko kod kreskowy to w każdej chwili kupujacy ma prawo
    prośić o odczytanie danego kodu kresowkego. Również przy kasie.
    Może z tego wyciągnął wniosek, że powinien coś widzieć.
    Powinien mieć jakiś wyświetlacz, który pokazuje mu nazwę towaru i cenę
    odczytaną na podstawie kodu kreskowego, natomiast na pewno nie musi
    widzieć monitora twojego komputera, ani co tam wystukujesz.
    Większośc systemów kasowych taki właśnie ekstra wyświetlacz dla klienta ma.