  • Data: 2004-05-31 08:30:31
    Temat: Re: mobing_komputerowy
    Od: "tomb" <f...@n...fbi.gov> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie mozna z tego powodu, Przedmowczyni, traktowac
    > jako winnej tego, ze jakis maniak ja sobie
    > upatrzyl.
    > Nie mozna nikogo winic za udostepnianie swoich
    > danych. Winic nalezy tych, ktorzy wykorzystuja je
    > niezgodnie z wola ich wlasciciela.

    Całkowicie się z Tobą zgadzam, że powszechna dostępność danych osobych w
    żaden sposób nie usprawiedliwia ich nadużywania przez kogokolwiek.
    Oczywiście trudno też winić ofiarę za czyny popełnione przez przestępcę.

    Kłopot jednak w tym, że Internet wygląda tak jak wygląda. Z jednej strony
    nie brakuje różnych podejrzanych typów, a z drugiej narzędzia w rodzaju
    Google i baz whois są w odległości dwóch kliknięć. Dlatego właśnie każdy
    powien sobie z tego zdawać sprawę i nie publikować szczegółowych danych o
    sobie w przypadkowych miejscach. W szczególności nie najlepszym pomysłem
    jest IMHO podpisywanie się pełnym imieniem i nazwiskiem w postach na forach
    dyskusyjnych, których treść sprowadza się do jednego zdania "fajne forum",
    zakładanie własnych stron internetowych na serwerze pracodawcy, publikowanie
    na nich zdjęć członków rodziny bez jakiejkolwiek potrzeby i umieszczanie
    niezakodowanych adresów e-mail w postach usenetu.

    Oczywiście fajnie by było, gdybyśmy żyli w lepszym świecie, gdzie ma
    przestępców i różnej maści abuserów, ale tego to już w najbliższym czasie
    nie zmienimy.