  • Data: 2009-10-29 23:16:09
    Temat: Re: młodociani spadkobiercy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    wykonawca testamentu wrote:

    > Testament został spisany i podpisany własnoręcznie przez zmarłego, ale nie
    > został przez nikogo (notariusza) potwierdzony.

    nie musi

    > Podobno dzisiaj takie sprawy można zalegalizować prawnie u notariusza, gdyby nie
    > tych dwoje młodocianych.

    głowy nie dam, ale jeśli w grę wchodzi nieruchomość to chyba się nie da.

    > Co można i należy zrobić w takiej sytuacji, żeby pokonać jak najmniej kłopotów,
    > gdyż na domiar złego, tych dwoje młodocianych spadkobierców jest obywatelami RFN.

    Ale jest też obywatelami polskimi zapewne. to, ze maja inne ma małe
    znaczenie.

    > I jeszcze jedno.
    > Czy jest jakiś wymóg co do miejsca załatwiania tych formalności?
    > Czy musi to być miejsce zamieszkania zmarłego, czy też jest to miejsce dowolne.
    >
    > z góry dziękuję za odpowiedź /poradę/.

    wjedz na pit.pl i wpisz w wszukiwarce spadek.
    od razu zastrzeżenie, że nie wszystko musi być tam akutalne, ale pogląd
    na sprawę ci da.

    Ze względu na młodocianych spadku pozbyć się nie uda. Sąd rodzinny na to
    zapewne nie pozwoli.

    Jak nie dużo im do 18-tki brakuje, to należy załatwić sprawy spadkowe
    teraz, zapłacić podatek i z działem spadku poczekać az będą mieli 18-tke.
    Potem beda mogli zrobić z tym co chcą.